Silikona om terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

77
1
MrC:

Ett förslag är att ta en spackelspade med skaft slipa den vass för att dela på burken har jag använt i många år för att dela på akvarier mm

456
202
isdrake:

Någon slip har jag inte tillgång till tyvärr.

Men vad gäller såna där rakbland, hur ser dom ut och vart köper jag dem? När jag hör rakblad tänker jag bara på sådant man rakar kroppen med. ^^ Men har svårt att tro att det är sådana som används. 

333
97
leolina:

Såhär ser de ut:

www.byggmax.com/sv-se/media/!Item!30622!productImage!0_30622.jpg/large/F_nsterskrapa.jpg

Finns att köpa i butiker som säljer vitvaror (används till att rengöra spishällar) och i flera olika bygghandlar m fl.

Det viktigaste när man ska ta bort silikon är att ha skarpa blad, med slöa blad blir jobbet brutalt segt.

384
18
mr_fan:

tror dom menar ett sånt här www.gyllenhak.com/webbutik/index.php?main_page=index&cPath=69_72

har för mig att det finns på t e x k rauta byggmax och även i vissa målar affärer

456
202
isdrake:

Okej tack så mycket. ^^

Ush jag ska skrapa bort MASSA silikon från aliminiumramar. Ser inte fram emot detta, blä. ;P 

77
1
MrC:

Väll sorterade zoo affärer fins det rakblads skrapor som det går bra att använda men med försiktighet kan gå illa om man inte tänker sig för vet av egen erfarenhet

456
202
isdrake:

Det här med att få bort allt silikon känns som en omöjlighet (sitter med det nu). :/ Det känns som att terrariumet (gjort av aliminium och plåt) ger vika föra silikonet.

Tror ni inte det räcker att jag tar bort så mycket som går (utan att spendera veckor på att skrapa silikon), torka av med aceton och sen spruta på riktligt med nytt silikon över?

Annars funderar jag på att göra något extra skydd att ha under burken också. För få bort all silikon kommer jag inte få. XD

155
39
kosinuss:
Ta bort så mye du kan og legg en god stripe så skal det holde. 

309
240
Gogs:
Då det inte ska hålla tätt för en massa vatten som ett akvarium så behöver du verkligen inte skrapa bort allt så jädrans noggrannt... Dra bara på silicon så kommer det hålla fuktigheten gott o väl ändå.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild