någon som har fött upp kameleonter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

234
1
tinagustafsson:

fast den bilden var tagen för någon månad sen är smalare nu för matvägrar :( plus lite uppblåst där :P

105
28
Richard:

det måste vara en hane

105
28
Richard:

men ta en dagsfärsk bild som turboadde sa och försök få med början på svansen i en riktig närbild. tror bara du har fått otur med färgen 

234
1
tinagustafsson:

234
1
tinagustafsson:

han (hon) brukar alltid vara så ljus i färgen men idag så har han haft svarta fläckar sen han vaknade.. :O

105
28
Richard:

(Tror) fortfarande hane  :P ska försöka förklara varför genom bilder . 

nu är inte din bild den tydligaste men kollar man riktigt noga på skallen så är det där jag jag drar min slutsats. Jag tycker den har aldeles för långt nos utskjut för att vara en hona och desutom för robost honorna är lite mer smidig i proportionerna ? sen till svansen så är den väldigt grov medans honornas är ganska så lång smala. Och så till rygg kammen så tycker jag även där det är en hane honornas är inte lika markanta .  om du hänger upp dig på grävandet så rätta mig om jag har fel men är det inte mer grävande mot glasrutona än mitt i terrariet? och är den mer "tam" än vanligt gärna kommer ut när du öppnar glasen så tror jag det handlar mer om könsmognad hos en hane som vill ut spana brudar  än äggläggning. men jag är INGET proffs det är bara min teori och den kan vara helt galen så tyvär kan du inte förlita dig på mig.

och när det kommer till de svarta gissar jag på att dubian stör han . mina uppskattar inte foder som springer runt när de inte är hungriga försök vänj den vid handmatning eller kopp om det går:)

Ursäkta min stavning !

105
28
Richard:

HANE OCH HONA

105
28
Richard:

HONA

105
28
Richard:

HANE

234
1
tinagustafsson:

ja det stämmer det du säger med hur han ser ut bortsett från färgerna.. men veterinären säger att bara honor kan få så höga kalknivåer så det kan inte vara en hane säger hon.. gud vad detta är jobbigt! django skulle behöva få träffa en hona eller hane för se hur han reagrar :P Men om det nu skulle vara en hane, kan det bli så för vissa att dem inte blir blåa??! :O

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild