Ny kameleont vägrar äta och röra sig? =(

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

234
1
tinagustafsson:

har du den här burken som heter miner-all med en kameleont på menar jag :P

160
91
turboadde:

Försök få tag på några billiga vandrande pinnar att stoppa in i terrariet det brukar kunna trigga. Gräshoppor är också ett jätte bra fode.

Försök så den får i sig vatten i alla fall för får den inte i sig någon vätska så kan det gå snabbt.

/Andreas

105
28
Richard:

och skulle inte de funka så köp vanliga hus eller spyflugor mina kameleonter är galna i flygande foder :D

234
1
tinagustafsson:

jag har köpt vandrande pinnar på hökarängens zoo det är hyffsat billigt mellan 5-15 kr typ :)

12
0
evilarne:

hökarängens zoo har en massa bra foder inne just nu  till vettiga priser !

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

rbsthh i vilken butik köpte du? vissa butiker är ju duktiga på att låta duktiga men många gånger är ju inte fallet så.

1275
1725
Falk:

Håller med tenebrosa.

Visst finns det kunnig personal i en del djurbutiker men tyvärr så vet enligt min erfarenhet flertalet butiker inte ett skit om vad dom surrar om, men det är svårt för nybörjaren att veta.

Butiker som djurmagazinet, arken zoo är några som man verkligen ska passa sej för, likväl ska man fråga vars djuren kommer ifrån för är butiken 100% seriös så köper dom INGA DJUR från imazo.

80
2
Progrmor:

Byt till calcium utan D3 och puddra varje dag. Det är förmodligen problemet. D3 ska dem bara ha 2 ggr i månaden.

8
2
rbsthh:

Sry för att jag svarar lite sent, men hon äter och rör sig nu :D. Köptes på www.gbgzoo.se/ men kommer hädanefter handla på Mölndals Zoologiska. Tack för alla tips!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild