Skink i trälåda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:

Jag skulle som Adamski påpekar, ha ett större terrarium för en blåtungad skink.
Även om de olika arter blir lite olika stora, så rör det sig oftast om runt 45cm eller mer. Sen är större delen av längden kropp, till skillnad mot andra ödlearter där svansen kan utgöra väldigt mycket utav längden.

Har själv ett terrarium på 170x60x60 till min blåtungade skink. Märkte rätt stor skillnad i aktivitet hos min ödla när han fick såpass mycket mer utrymme att röra sig på.

Jag förespråkar blåtungade skinkar som Linnea, men inte om du kommer ha ett såpass litet terrarium.

Då hade jag nog istället rekommenderat någon gecko-art, halsbandsleguan eller rentav någon mindre skinkart.

72
15
Linnea:

se där, så går det när jag läser efter andra hemsidors mått.  det skulle innebära att hela usa och europa, minus sverige, har för små terrarium? :O 

tur att jag ska uppgradera snart. men båda sover redan för vintern så inte lönt att stressa upp dem innan de vaknar igen. 

sorry om jag lurade dig, trådägare. och tack anders och adamski! Var inte meningen, hoppas inget hände. 

68
27
Adamski:

I Usa håller dom väl de mesta i väldigt småburkar tråkigt nog.. 

30
9
E_M:

Linnea, ligger bts forumet nere? Jag kommer inte in :(

72
15
Linnea:

ja, det har varit nere sen några timmar (5+). vet inte vad som händer, men rekommenderar att inte klicka runt där under dagen. kan pma dig när det är igång? 

tror det är hosting domänen som är nere tillfälligt, men hemsidan är "där". är inte så skickligt på sådant här även om jag är grafiker :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild