underarter av panterkameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

234
1
tinagustafsson:

okej, jo jag försökte skriva där men tror inte det gick, får fråga killen sen om han kan hjälpa mig suger på engelska :P

160
91
turboadde:

Jag tror också att det är en hane.Vissa kan ta över ett år innan dom färgar ut. Tycker dom flesta honor i den ålden börjar färga till rosa/orange färg istället för grå.

Är den mer görn än grå så tror jag på hane. Kanske en nosy be hane som håller på att färga ut. Kan gå ganska snabbt på slutet med. Brukar märkas bäst efter ömsning.

Hur lång tid är länge som den inte ätit? Bajsar den som den ska?

105
28
Richard:

ja sen om man tittar på nostippen och skallen på sista bilden så borde de nästan vara en hane?

234
1
tinagustafsson:
okej :) innan vi var hos veterinären för två veckor sen så hade han inte ätit på flera veckor och sen köpte jag gräshoppor till han förra fredagen då tog han en om dagen i några dagar sen väntade han och han nu tagit zohabas både igår och idag men inga gräshoppor sen en vecka sen.. han äter väldigt dåligt! Men är fortfarande tjcok eller rättare sagt tjockare! men idag blev han röntgad men veterinären jag var hos idag har ingen kunskap om kameleonter, så hon skickade bilderna till roslagstull veterinär för att se om han har ägg i magen men de såg inte ut som det tyckte jag.. :S jätteskumt

15
0
yamazaki:

berätta vad veterinären säger när du får reda på det. Kul att få veta 

234
1
tinagustafsson:

dom på roslagstull kunde inte heller se, så dom tyckte jag skulle åka dit och göra en ny bild, men jag menar jag kan inte behöva betala nästan två tusen när jag har betalt 600 för en bild som inte blev bra för hon inte kunde ta en bra? plus att han var på roslagstull för två veckor sen och sen åkte jag med han till herepers choise och nu ett besök hos veterinären igen, och vill inte stressa han något mer, jag bor liksom i norrtälje det är mer än en timme till sthlm och uppsala.. men igår åt han tre stycken zohobas så det är bra :)

49
1
spiidi:

prata med zozo66 här inne han kan kanske hjälpa dej

234
1
tinagustafsson:

hur menar du då? :)

234
1
tinagustafsson:

hjälpa mig med? :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild