underarter av panterkameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

234
1
tinagustafsson:

sista bilderna är när Django är på herpers i söndags, dom tog en titt på honom eller hon :p

234
1
tinagustafsson:

men är inte nosy be och ambilobe underarter? :)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Nej, de är lokaliteter.

234
1
tinagustafsson:

okej men finns de med lokaliter av panterkameleont än dom jag nämnde? :)

234
1
tinagustafsson:

menade mer än dem jag nämnde alltså nosy be och ambilobe :)

105
28
Richard:

hane. men jag kan ha fel honorna kan ha lite ljusare antydan på färgglatt  på övre kind benen men kollar man svansen är den ganska rubust i början medans honor har mer "långsmala" ? vill inte leka expert för de är något jag är långt ifrån:). 

15
0
yamazaki:

Hmm, tycker att det var svårt att se på om det är en hona eller hane. Hanar brukar ju har mer färger  i den åldern, Men det finns dock vissa undantag. Jag tycker att du borde besöka www.chameleonforums.com/chameleon-identification/ och posta ett inlägg. Där finns proffsen.

234
1
tinagustafsson:

okej så vad gissar ni på? :P

105
28
Richard:

jo man tycker de men de e som du säger yamazaki de finns ju undantag med ja lämna de till proffsen där de finns väldigt många duktiga där!

105
28
Richard:

jag gissar hane men följ nu yamakazis råd att fråga på chameleonforums så får du ett 100% svar för mitt kan du inte lita på tyvärr hade du tagit bilder där man ser ryggslutet och början på svansen mer samt på skallen hade det varit lite lättare men vågar endå inte ge dig ett 100 så cham forum :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild