Tillskott till Yemen.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

1253
476
leedragon:

man vet inte det, temla det är det  uv ljuset finns till.

mjos människa är människa jemen är jemen.

det rekommenderas att vara sparsam med d3 på grund av risk  för överdosering,  lever och njurar skador, d3 förgifting överhuvudtagen men ingen kan svara för säkert  om hur ofta är oki att använda d3

1253
476
leedragon:

använd det varje 3 matning så  borde inte vara nåt  problem

1159
626
Temla:

Du ska ha fosforfri kalcium för kalckum ska den ha varje dag. 

80
2
Progrmor:

Okej, tack! 

270
80
Mjos:

Jag blandade i en del multivitaminer och 3 delar D3 i en påse och sen pudrar jag foderdjuren med det varje dag :S   Är detta fel nu då?  Man får ju höra olika från alla håll och kanter.. Inte lätt att vara nybörjare.

80
2
Progrmor:

Håller med dig Mjos. Hör olika överallt. hehe

270
80
Mjos:

Man får väl gå ngn slags mellanväg :S

1253
476
leedragon:

det ingen som vet för säkert med  d3 :)

testa dig fram och se  hru det går, jag  använde det i varannan matning

1159
626
Temla:

Jag vet inte var ni hört att de ska ha multivitamin och D3 varje dag, det är tvärtemot allt jag har läst om skötsel av kameleonter, eller någon annan typ av reptil överhuvudtaget. 

Dock igen, det kan vara annan dosering som gäller för små juveniler, men jag är mycket tveksam till att de ska ha varje dag, det låter farligt i mina öron. 

1159
626
Temla:

leedragon, jag vet vad UV ljuset är till för. Men det kan ju inte på något sätt leva upp till det riktiga solljuset och det är därför man kompletterar med D3 tillskott, eller hur? De kameleonter som vistas ute i solljuset mycket behöver mindre tillskott av D3 än de som t.ex. lever i vårt land som bara kommer ut kortare stunder på sommaren.

D-vitamin lagras ju i kroppen och det är väl därför det finns risk för överdosering. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild