Köns bestämning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

80
1
amina:

Curow den övre har en bredare kroppsform och helt annat huvud och de ja läst är att honor är rundare om magen så som hon är. Han är mera avlång och smal skulle de hjälpa me andra kort? eller ska ja vänta någon månad till och fråga då igen?

276
119
Maqea:

Enligt min erfarenhet så är det svårt att säga utifrån krops- och huvudform på en skäggis om det är en tjej eller en kille. Det varrierear jättemycket.

Bäst är att vänta en månad eller två och ta nya bilder som den nedersta du tog. Den var tydlig med bra ljus. Du får gärna skicka mig ett PM när det är dags eller så uppdaterar du den här tråden så du får flera personers åsikter. Båda alternativen har för och nackdelar =D

80
1
amina:

Tack maqea för hjälpen jag kan pma eller skriva här om någon månad och hoppas på att de är hona hane vi har så vi slipper sälja ena

1159
626
Temla:

Hona/hona kan funka jättebra. :) Är det hona/hane kommer honan säkert lägga ägg ofta vilket sliter på henne mycket. 

80
1
amina:

Ja men då vill vi ha två honor och en hane. =) men får avvakta då och se va som kommer fram mera

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild