Inredning till Leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

62
0
fremar:

Vet inte exakt vad luftfuktigheten håller sig på, men jag brukar spraya med vatten ganska rejält varje kväll så inredningen blir blöt och då brukar rutorna fortfarande vara fuktiga några timmar senare. Ser även till att fuktgrottan håller sig fuktig och hon har börjat ligga i den mer än någon av de andra grottorna nu på senare tid sedan jag bytte ut den plaststubben som hon hade tidigare.

62
0
fremar:

Zelda var väldigt pigg när jag badade henne förut och efter badet ville hon klättra runt på mig och sonen och springa runt lite på golvet. Kände inte att hon var hård någonstans på magen heller däremot så är hon blekare i färgerna än normalt, kanske är på gång att ömsa?

62
0
fremar:

Nä förstår inget av detta, hon fick ett bad idag också och jag försökte massera magen samtidigt. Tycker ju att allt hon äter borde kommit ut nu, nu är hon uppe i 12 dubia i 1,5-2 cm storlek med de 3 som hon åt idag. Har letat överallt nu och hittar inte någon skit som ligger och gömmer sig heller.

1159
626
Temla:

Din leo är ett litet mysterium. haha Tänk om hon äter upp avföringen? Nån som vet om det förekommer? 

62
0
fremar:

Börjar ju tro det eller kanske hon tror att hon är en katt och gräver ner det.

230
22
Nooon:

M.a.a. det här mysteriet har jag googlat på det häromdagen men inget hittat.
Vad hade du på botten? Sand var det... kanske det har blivit täckt av sand och torkat in och därför inte hittas? Har du lösa kryp som äter det?

---
Nähe! Nu ändrar jag mig - hittar nå´t. Jag använde fel sökord förut.
www.google.se/search?q=leopard+gecko+eating+feces&rlz=1C1GGGE_enSE458SE458&oq=leopard+gecko+eating+poop&aqs=chrome.1.69i57j0l4.12734j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8

62
0
fremar:

Idag så fick Zelda ta ett längre bad på 30 min och så täckte jag petboxen med handduk och då sket hon. Det såg normalt ut vad jag kunde se, men längre än vanligt och det luktade inte gott kanske var pga vattnet?

1159
626
Temla:

Vad skönt! Men hon ska ju inte behöva bada varje gång. Hoppas det löser sig. Om avföring luktar riktigt riktigt illa och fränt kan det vara parasiter. Man kan skicka in det och få tester gjorda.. brukar gå på ca 600 kr. 

62
0
fremar:

Nä har ju inte behövt det varje gång, har tagit lång tid två ggr första var när jag testade mjölmask å nu andra ggn när jag bytt till dubia från syrsor. Mellan det har hon fixat de själv med 3-7 dagars mellanrum.

230
22
Nooon:

Det är ju inte luktlöst även om det är normalt men det ska inte, som Temla redan sagt, lukta gräsligt. Har djuret ätit Zophobas så kan det vara lite mindre trevligt än om det ätit insekter utan att det är något fel... men inte riktigt illa alltså.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild