Ketotek Day & Night termostat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Oden:
Hej,
Håller få att komma iordning med min nya setup och har köpt en Ketotek KT5000 Day & night dimmer.

Hur ställer jag in aktuell tid? Hittar inget i manualen eller när jag googlar. Tacksam för hjälp.

Termostaten skall driva en värmepanel men jag vill veta att klockan är rätt inställd iom att det är day & night.

5371
4109
Tropfrog:
Den där kinaskiten säljs under en massa olika varumärken. Här är en video där du nog hittar det du söker:

youtu.be/kd-Nbq1GS98?si=aC-AV-G7TGgW3CQJ

Varning!! Dessa har en tendens att lägga av inom två år. Det är som regel nästan alltid samma fel. Displayen slocknar och termostaten fastnar i on 100%. Viktigt att ha koll varje dag så att du inte steker dina djur.

Mvh
Magnus 

2
0
Oden:
Hej Magnus,

Tack för varningen. Skall hålla koll på hur den sköter sig. Får byta ut längre fram men bara den fungerar en stund.

Det du säger, stämmer det även på varianten ifrån habistat som säljs av cyberzoo som nästan ser lika ut? Den har en annan display.

För day and night funktion och med värmepanel i taket... Vilken termostat skulle du rekommendera?

Mvh Daniel 

5371
4109
Tropfrog:
Jag skulle inte lita på habistat heller. Ser ut att vara samma produkt den med.

När jag brände min Kina OEM enhet skaffade jag en microclimate enhet. Tror det är 6 år sedan nu och den fungerar fortfarande.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild