Vad var ditt första terrariedjur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

3
0
Pelon:

Min första reptil var en Rödörad Vattensköldpadda (Trachemys scripta elegans) som jag hade nån gång i slutet av 80-talet :)

60
5
Xardas:

Mitt första husdjur som jag inte hade nallat från naturen var några vandrande pinnar i början på 90-talet. :)

953
1840
peter54:

Om man inte räknar alla kopparödlor, skogsödlor, snokar och huggormar jag tog hem för några dagar i taget från det jag var fem år tills jag var 16, så var det en indisk råttsnok (Ptyas mucosus), som jag köpte i Gröndals zoo i Sthlm, minns inte exakt när, men jag tror att det var 1969, kan ha varit 1970 också. Ormen var 2,5 meter lång och elak som synden. Han högg mot allt, inklusive sin egen skugga.

Det hela var rätt lustigt när jag tänker tillbaka på det. jag hade bett dem att ringa om det dök upp någon orm, så när det ringde åkte jag dit. Roffe tror jag han hette som drev butiken, frågade om jag ville ha en handske. Nä varför det sa jag, det är ju bara en snok. Jag lyfte på baljan som utgjorde vattenskål och tog bara tag i ormen och la ner den i påsen. Roffe såg lite skakad ut och när jag kom hem med ormen insåg jag varför.

71
2
Elvis211:

En skäggis va det jag startade med, minns hur länge man satt och läste om dem, lika länge höll man på med att försöka övertala föräldrarna. Ångrar inte detta en sekund!

356
177
krypet:

Indiska vandrande pinnar, Carausius morosus,  om vi inte ska räkna svenska djur jag lånade in under sommaren.

Det var nog 1979 eller så.... hade dem ett antal år. Då var det ett väldigt bök med att fixa mat på vintern. Vilken skillnad det är med krav-odlad persilja och romansallat i mataffären och salal hos den lokala blomsterhandeln! Lite fryst ek på det så är maten fixad lätt som en plätt (och jag har plötsligt nästan 20 arter pinnar och löv).

181
110
Stina:

Vandrande pinne vad jag kan minnas när jag var liten. Nu i januari i år blev det Jemenkameleont :-) o pinnar, o öfonfransgecko o kanske idag jungfrugeckos :-)

32
11
Pred:

rödörade vattensköldpaddor när jag var 6

95
43
JAReptiles:

mitt allra fösta va 1.1 Grekist landsköldpadda sen va de 1.1 Leopard

gecko och efter de blev de 0.0.1 Strumpebandssnok men då va jag ungefär 4år när sköldpaddorna kom 6 när ödlorna kom och 8 när ormen kom men jag tröttna ganska fort o körde vidare på sköldpaddor sen va de tråkigt så va uten errarie djur i ett tag men för ett år sen kom jag in på de igen o den här hobbyn har verkligen fastnat

33
14
Tyrredum:

Grön leguan va den första, när vi sålde den vart det en Bcc som jag har kvar än.

412
419
Hadara:

Svårt att säga, när jag föddes fanns redan massa reptiler i hemmet. när jag blev äldre hjälpte jag till o ta hand om dom. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild