Jobb!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14

36
15
Ola88:
Är båt mekaninker, utbildad till dräng i grund å botten:P

2052
780
psyjoh:
Har bytt jobb. Är numera lager och produktionsansvarig på ett metallföretag. 

217
337
MartinJ:
Jobb och jobb, men går tredje året på kanditatprogramet i Biologi och geovetenskap, med inriktning biologi. Tanken är att detta följs upp av 2 år masterutbildning, som ger möjligheten till doktorandtjänst.

Detta medför att jag vänligen men bestämt ignorerar Jonas77s kloka ord:

Jonas77 skrev:
Jag vill poängtera att jobb och hobby är väldigt olika; jag hade som ung drömar on att jobba med mina intressen. Jag har kommit till slutsatsen att man får ut mer av sin hobby om man jobbar vid sidan av.

Skaffa ett bra jobb, och njut av din fritid.

Jag är i grunden biolog, men jobbar just nu som processoperatör inom kemisk industri, och jag älskar det. Det ger mig mer än nog med lön för vad jag vill se och göra.

Tänk smart.

2052
780
psyjoh:
Vad är tanken att du vill jobba med då MartinJ?

Jag hade själv tanken att utbilda mig inom det ämnet men tappade intresset ett tag när jag kom in i 20 årsåldern. Har dock återhämtat mig från det tappet nu 10 år senare ;)

217
337
MartinJ:
psyjoh:
Biologi, såklart!
Just nu är som sagt tanken att få doktorandtjänst och jobba som doktorand, för att sedan klättra på universitetsstegen. Då jobbar man till största del med forskning och en liten del undervisning. Annars finns ju alltid länsstyrelsen/konsultfirmor och liknande man kan biologa åt.

60
31
Airbrush73:
Har jobbat inom säkerhetbranchen några år + en inom en del annat ointressant. Är idag inom bildelsbranchen där vi riktar oss enbart ut mot märkesverkstäder och vanliga verkstäder.

155
39
kosinuss:
Offshore.

25
29
Tulle:
Lokförare på Krösatågen.

97
97
Banderad:
Lärare på högstadieskola och fiskodlare/grossist.

21
3
Roffe:
utbildar mig till lastbilsmekaniker innan har jag mest varit truckförare men är utbildad på forshagaakademin(sportfiske linjen )
Logga in för att posta i forumet
Sida av 14
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild