Hona eller hane?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

151
77
Firemon:

Har du "underartnamnet" på din kameleont Tina brukar ofta vara relaterat till ett område. Ambilobe blue eller nosy be blue eller ambanja. 

Du kanske kan ta en bild på den å lägga ut här så ska vi nog kunna lista ut vad det är å vilket kön den har :)

234
1
tinagustafsson:

han är en nosy be blue har jag för mig, så svårt att få bra bilder men försöker med några, jag kan inte se någon sporre tror jag.. 

Mvh Tina

234
1
tinagustafsson:

234
1
tinagustafsson:

234
1
tinagustafsson:

234
1
tinagustafsson:

234
1
tinagustafsson:

är dem bilderna tillräckligt bra? :)

508
304
Jonas77:

Hej

När du tar bilder, var inte rädd för att ta dem lite längre ifrån djuret, så du får focus på djuret. En bild längre ifrån med focus är bättre än en närbild med oskärpa så att säga.

Vad man har bäst chans att se något på är en bild rakt från sidan av svansen/svansroten.

På en bild längre upp ser det ut som en hona, om jag måste gissa och jämföra med bilderna i länken tidigare, men på en av de sista bilderna skulle det kunna vara antydan till en hane. Jag är nog inte så bra på detta, men kan inte riktigt bestämma mig utifrån dessa bilder.

234
1
tinagustafsson:

nu kan jag inte lägga upp mer bilder?

234
1
tinagustafsson:

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild