Atheris hispida

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

264
125
Bildpunkt:

Det beror på hur noga man är med hygien och liknande. Kvalster kan ta sig ganska långt och klara sig alldeles för länge utan värddjur så det är inte utan problem. Sen vet jag inget om andra sjukdomar kanske finns det de som följer med till ungarna från födseln?

60
5
Xardas:

Tro mig, Man vill Aldrig ha kvalster! Jag har haft det och det var fanemig det jobbigaste jag har vart med om. ett kvalster kan leva i 33 dagar utan föda och de kan röra sig långt från terrariet och infektera andra djur. 

WC är inte äns att tänka på. en annan sak med hispida är ju att de inte är jätte enkla att sköta. deras naturliga föda är ju sniglar bla.

Det finns sjukt snygga A. squamigera och de är både lättare att sköta om och lättare att få tag på.

kolla mitt galleri om ni vill se en prakthane.

264
125
Bildpunkt:

Vi också, det slutade med att ormen dog då vi var helt nya på kräldjur och redan hade problem med att han vägrade äta. I efterhand funderar jag på om det var kvalstren som fick honom att matvägra redan från början.

Men vill inte behöva gå igenom det igen, så väntar med att skaffa orm igen och håller mig till leddjur så länge

Men nu börjar det bli lite väl off topic. Känns även som att TS fått svar på frågan.

16
0
Artifex:

Ja jag har sett din squamigera och han är helt fantastisk, jag har två honor som är redo för avel nästa år så jag är på jakt efter en hane =)
Men om jag får håll i en Hispida som inte är WC så kan jag ta att dom är knepiga för dom är så otroligt vackra ;)

Jaghar oxå hafft kvalste en gång men jag löste de smidigt med no-pest strip ( www.shopping.com/Spectrum-Spectrum-5580-Hot-Shot-No-Pest-Strip-Bug-Control-Trap/info )

60
5
Xardas:

Det låter onekligen smidigt, och den tog död på alla?

jag sprayade in över en halv liter raid i mitt terrarium.

kackerlackorna som var 4 meter bort fick iallafall spatt och hälften av dom dog..

men nog fan fanns det levande skit kvar i terrariet efter en vecka. raid skall ändå verka i över 4 veckor...

Jävligt smidigt att bara ha en sån där.

60
5
Xardas:

Jag kan ju påpeka dock att jag inte hade kunnat använda en sån när jag som mest behövde den.. hade ju ett hundratal spindlar, skorpioner och andra kryp då. kanske inte hade vart så smart. :)

16
0
Artifex:

Ja de va jätte smidigt jag klippte bara till några bitar och slängde in i alla burkar så försvan de på några dagar, men de är klart alla flugor och andra insäkter hemma försvan oxå din sindlar och skorpor skulle nog inte ha uppskattat de tyvärr :/

60
5
Xardas:

och dessa påverkade inte ormen på nått sätt utan bara insekter osv?

16
0
Artifex:

Nej inte ett dugg, jag hadde de i pizza salads burkar med massa hål i så ormarna kom aldrig i direkt kontakt med de men inte ens ungarna på 3 månader tog någon skada så jag är jätte nöjd för jag har hört många historier om hur svårt de ska vara att bli av med =)

60
5
Xardas:

Bra tips! jag antar att man får importera dessa? vad fick du betala?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild