Terrarium till bt skink

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

205
26
Strunten:

Just nu skall han transporteras till kusinen som vill pröva och ha reptil innan han skaffar eget =) 

18
0
ChinHeart:

Förhoppningsvis inte. Men det var det jag kunde göra för att få bort så mycket slem som möjligt.. Jag är så jävla rädd alltså. Har terrariet precis bakom ryggen så kan inte sluta vända mig om och lyfta på grottan.. Jag vill inte att han ska dö för då skulle jag vara världens hemskaste.. men det gör han väl inte? :(

205
26
Strunten:

Gör inte det för mkt, utan låt honom vara och få lite egen tid att du öppnar och lyfter hela tiden gör honom enbart stressad. Så avakta iaf tills imorgon och se hur han mår, är det likadant rekommenderar jag vet besök

18
0
ChinHeart:

Japp, det var en spansk skogssnigel.. Jag har hållt på med snäckor och sniglar i hela mitt liv men denna gången tänkte jag dumt nog inte så långt som jag borde gjort. Jag vet ju mycket väl att de gör sig av med extra mycket slem när de ska skydda sig. 

18
0
ChinHeart:

Ska göra så gott jag kan Strunten.. 
Min mamma jobbar på en veterinärklinik och hon kan höra av sig till Blå Stjärnan i Göteborg imorgon om jag frågar henne.. De har gett oss tips tidigare när det gäller exotiska djur och reptiler och är duktiga på vad de gör.

30
9
E_M:

Förstår att du är orolig.. Håller tummarna, men vad du kan göra är nog antingen att avvakta över natten eller om du är jätteorolig ta honom till veterinär. Jag hade nog avvaktat, men det får du själv avgöra. Håll oss uppdaterade! Det känns ju lite udda om han skulle dö pga detta måste jag säga. Det har väl satt sig slem i halsen som han försöker bli av med. Så länge han andas normalt i övrigt hade jag inte varit helt panikslagen iaf. 

18
0
ChinHeart:

Kan inte ta mig till veterinär ikväll.. Min mamma är inte hemma, och min pappa måste snart dra sig till sängs.. men kommer hålla mig uppe en stund och lyssna hur länge han hostar. Har inte hört något på en stund nu så kanske har minskat.

Självklart håller jag er uppdaterade! Jo jag tycker också det skulle vara lite knepigt om han dog av detta. Jag kollade på Youtube förut och det var en video där en matade sin skink med en mycket större snigel än jag gav min. Så.. ja. Jag tror också det är slem som är i halsen. Det var rätt mycket i munnen först och långt ifrån så mycket nu, så någonstans har det ju tagit vägen. Vatten i lungorna hoppas jag verkligen inte jag råkat ut för. Känns inte så för klarade jag att mata och vattna musungar som ödlan är 10 gånger större än utan att kväva dem, så borde jag lyckats göra rätt med ödlan med.

30
9
E_M:

Det har du rätt i :) Det ska nog ganska mycket till. Hoppas han återhämtar sig nu!

18
0
ChinHeart:

Tur att jag har er här som kan lugna ner mig en aning.. Jag hoppas också såklart! Skriver här i tråden om några timmar, så kollar jag till honom då. Sedan får ni såklart uppdateringar allt eftersom jag stör honom i hans lilla grotta!

18
0
ChinHeart:

Allt är lugnt med min älskling nu! Han var bättre redan samma kväll!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild