Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

733
297
markusbabs:

Osäker om jag delat denna bild tidigare. Biak 2 år.  Fönsterljus med svart filt i bakrunden.

77
67
Samuelelel:
Passade på att ta ett par bilder vid städningen idag. Får släpa fram riktiga kameran någon dag - mobilen gör verkligen inte färger rättvisa trots fönsterljus.

Och två till med blixt:

444
153
jpson67:
Jäklar va fina dom är

77
67
Samuelelel:
Ni som har satt fast fästen för grenar i glasterrarier, hur har ni gjort? Jag köpte nämligen kakelkryss och fäste med silikon på insidan av terrariet igår. Idag när jag skulle kontrollera att de satt ordentligt upptäckte jag att de satt väldigt dåligt och lossnade bara man petade på dem, trots 24h torktid.

Silikonen jag köpte var biltema ( biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Silikon/Silikon-3624052/ ). Tror ni smältlim fungerar bättre eller har ni något annat förslag?

444
153
jpson67:
Har du provat akvariesilicon, sitter som H******

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Håller med, akvariesilicon kommer du få kämpa med att få bort efter det härdat :)

77
67
Samuelelel:
Får testa det istället, för detta är när det härdat i som snor i konsistens ungefär :) Tack. 

269
60
Jonas:

77
67
Samuelelel:
Köpte casco's glassilikon och det verkar BETYDLIGT bättre. Mycket kladdigare direkt ur tuben och vidhäftningsförmågan verkar vara mycket bättre. Satte upp nya fästen så får vi hoppas det blir bra. Återkommer imorgon med bilder :)

@Jonas ovan, riktigt fin! Vad är det för lokalitet?

23
7
Palten:
Tröttnade på smartboxen och inredde ett litet terrarie i helgen, 60x40x40 med cocos fiber bakgrund och tonade sidor

Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild