Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

77
67
Samuelelel:
curtus skrev:
Inga problem! Ser kanon ut. 
Vad är det för pinnar du använder?

Köpte ett 6-pack galgar från clas ohlsson och knipsade av de bitarna jag behövde. Kryssen från själva hängaren blev fästen och pinnen i botten blev perfekta grenar. Sitter riktigt bra men går bra att lyfta av för att byta papper i botten osv.

www.clasohlson.com/se/Kl%C3%A4dgalge/Pr341802003

9
6
Loren88:
Nice :)

23
7
Palten:
Hur är matresponsen på era ormar? 
Min lille är extremt matglad dem 4ggr jag har hunnit mata, han har han redan lärt sig att när jag knäpper upp smartboxen så e det antagligen mat på gång och så reser han sig till locket och ett par ggr även huggit på mitt finger fast det fortfarande va bakom plastlocket, det börjar bli ganska så extemt nu och byta vatten har blivit lite jobbigt, hur gör ni? Jag upplever inte att han känner sig hotad och att det är därför.
tänkte byta till terrarium snart så kanske det blir lite enklare. 

Ni som blivit bitna, sitter dem kvar eller släpper dem er direkt?

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Min släppte direkt efter att hon bet mig.

23
7
Palten:
Då kanske man ska testa då ;)

104
11
_kim_:
Jag matar endast på kvällen när det är släckt. Öppnar jag locket då så hugger den på allt som kommer i närheten. Men på dagtid kan jag greja utan problem i burken.

Så att mata på kvällen kan nog vara en bra idé om du inte redan gör det.

//Kim

77
67
Samuelelel:

Nu har ju jag bara hunnit mata en gång och eftersom jag matar den andra ormen kvällstid så blir det kväll för denne med. Märker dock att hen är väldigt 'på' även dagtid när jag byter vatten. Inga tendenser till att hugga på dagtid ännu i alla fall. 

Har en fråga med om terrarie. Har ett glasterrarium jag tänkt dra igång när jag ser att maten kommer ut som den ska igen och har tänkt plantera lite växter i botten. Bör man kanske ha typ lecakulor eller något under bottensubstratet (tänker mix av kokosfibrer och kokosbitar som substrat) för att det ska kunna andas ordentligt och även för att kunna dränera vid behov och undvika mögel. Har sett att många gör detta i bioterrarier och det verkar smart men vet inte om lecakulor funkar. 

23
7
Palten:
_kim_ skrev:
Jag matar endast på kvällen när det är släckt. Öppnar jag locket då så hugger den på allt som kommer i närheten. Men på dagtid kan jag greja utan problem i burken.

Så att mata på kvällen kan nog vara en bra idé om du inte redan gör det.

//Kim

Bra ide, jag har ju matat kvällstid men kanske runt 6-8 inte svart då, ska börja mata när det är släckt nu.

ang lecakulor så funkar det bra, gärna med nån form av matta så att bottenmaterialet ovanför håller sig på plats, kör så i mitt klemmeri terrarie. Tips är att även kasta in lite hoppstjärtar och tropiska gråsuggor så blir det en bra nedbrytning av dött material

77
67
Samuelelel:
Palten skrev:

Bra ide, jag har ju matat kvällstid men kanske runt 6-8 inte svart då, ska börja mata när det är släckt nu.

ang lecakulor så funkar det bra, gärna med nån form av matta så att bottenmaterialet ovanför håller sig på plats, kör så i mitt klemmeri terrarie. Tips är att även kasta in lite hoppstjärtar och tropiska gråsuggor så blir det en bra nedbrytning av dött material

Det låter som en bra idé. Borde fungera med någon form av täckväv eller? Tänker typ denna: biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Plantering-och-skotsel/Tillbehor/Marktackvav-142406/

Var får man tag på hoppstjärtar och gråsuggor?

23
7
Palten:
Det funkar super! Herperschoise brukar ha, ev att det finns på mässor, eller annonsera efter det på pilgift.se.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild