Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

82
31
AMB:
Den är kläckt i våras. Terrariet är 120*50*50. Nej det förstod jag med att det inte var kritik. Jag bestämde mig för att prova att ha en GTP juvenil i stort terrarium från början för att varför skulle det inte fungera? Tillräckligt med vegetation och gömslen så att den inte blir stressad.

Det där med att ha djuren i små plastlådor har sina fördelar men även nackdelar. Stressen kommer mycket med att de ser stora saker röra sig utanför terrariet och kan på så sätt lätt bli stressade.

När man placerar så pass unga djur i stort terrarium så kan det vara en fördel att ev täcka för partier av glaset för att minska insyn, alternativt att man har terrariet i en del av lägenheten/huset dat den ej blir störd mer än vid regelbundna kontroller av temp/fukt samt matning, städning och vatten byte osv. 

Jag rekommenderar inte att göra så här om man är osäker, men för mig har det hittills fingerat väldigt bra. Inga problem vid matning eller öms. När det kommer till att hitta avföringen så har djuret generellt ett eller två ställen den nästan alltid ligger på. Kolla under dessa ställen. Kanske köra utan bottenmaterial tills den blir större.

Tar gärna emot kritik om folk tycker att det jag skriver är åt h*lvete ;)

77
67
Samuelelel:

Låter klokt. Har tänkt lite i samma banor. Så länge man inreder terrariet tillräckligt mycket borde inte storleken på terrariet egentligen vara något problem, ormen har ju inte någon koll på yttermåtten ändå. 

Men men, får se lite hur jag gör. Bra tråd detta, hög aktivitet och många trevliga och hjälpsamma människor! 

82
31
AMB:
Ja visst ;)

77
67
Samuelelel:
Ni som kör med plastlåda till juvenier, hur värmer ni lådorna? Värmematta/lampa/kabel?

82
31
AMB:
Värmekabel i bak-kant av lådan.

77
67
Samuelelel:
Idag ska jag äntligen hämta hem min jayapura. Här är en bild från uppfödraren:

82
31
AMB:
Nice. Lycka till ;)

77
67
Samuelelel:
Då är hen äntligen hemma. Det får bli plastlåda till en början tills hen kommit igång med mat och allt. Än så länge har han inte rört sig många millimeter :) Stort tack till Curtus för all hjälp!

82
31
AMB:
Härligt. Välkommen ;)

157
376
curtus:
Inga problem! Ser kanon ut. 
Vad är det för pinnar du använder?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild