Falk skrev:
Ok du vill inte läsa studien för att den går emot dina egna intressen om att ha reptiler springandes lösa?
Givetvis inte. Jag läser gärna alla studier som du anser är relevanta. Men jag ställer också vissa krav på vetenskaplig stringens. Det är väl ganska juste att på förhand deklarera vilken vetenskapllig nivå som jag anser är relevant?
Som jag skrev tidigare (
två gånger, för att det verkligen inte skulle gå att missas) så tar jag inte ställning i frågan vid denna tidpunkt.
Men om du är nyfiken, så kan jag berätta att för egen del så skulle jag aldrig drömma om att "
ha reptiler springandes lösa" själv. Som du kan se från det första inlägget jag skrev i tråden så måste det antas vara en ganska extrem inställning (jag tror inte att det är vanligt att folk håller reptiler så) och det ligger tyngre bevisbörda om någon vill förespråka detta, enligt min mening.
Falk skrev:
Det är vetenskaplig studie så take it or leave it.
Bara för att någonting är en vetenskaplig studie är det inte automatiskt något värde i den. Det ska samtidigt mycket till om en studie ska räcka till för att ge någon definitiv slutsats. Om du vill använda vetenskapliga studier som del i din argumentation, bör det minsta man kan begära vara att du på sedvanligt vis bygger upp din argumentation stödd i en serie studier med tydlig koherens.
Falk skrev:
Dessutom så hugger du emot utan att vare sej svara på mina eller Anathawa inlägg.
Vad är det som jag inte svarar på? Om du tänker på vattenagamer och tropiska djur, så skrev jag ju här ovanför att jag inte ser relevansen till den tidigare diskussionen.
Jag ser ärligt talat inte var det skulle huggas heller?