Diskussion om hantering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 54

63
135
Ghost:
Jonas_ skrev:

Ja bättre för alla som tittar på bilderna :) Annars riskerar många att få en felaktig bild av arten då dom inte ska eller bör vara så kraftigt övermatade som många Nätpytons är i fångenskap. Nog om detta, vi har antagligen helt olika syn på övermatning :) 

Att hantera en reptil kan många gånger hjälpa andra att förstå eller själv vilja ha en reptil, en hantering i en sådan situation är nog nyttig om den tar bort folks okunskap om reptiler och framförallt ormar. 

Jag har inte påstått att de inte skulle vara övermatade eller tvärtom. Jag ville bara bidra med bilder till tråden som visar hanteringa av ormar. Jag gissar att de flesta som är medlem här på TD är intresserade av reptiler och har någorlunda kunskap om arten de håller och vet vad som är sunt för just dem. Tror inte det är så många "Svenssons" här som inte har intresse eller inte har reptiler. Men ja ja...nog om detta! 

1
3
Herpetology:
Jonas skrev:
man hanterar bara så mycke som nöden kräver.

Hej! Självklart ska ormar hanteras även giftormar, anledningen till att hantera giftormar är för att vi människor skall lära oss och vara duktiga i våra ageranden. Tro det eller ej men både ormar och ödlor trivs hos oss människor om vi hanterar dem på rätt sätt. Man ska hantera sina ormar 2-3-4ggr i vecka det mår dem absolut inte dåligt av nästan alla levande organismer gillar när någon annan tar i dem. Viperas är lite speciellt men dem har också potetial att lugna sig, inte alla viperas så klart dem ska man plocka fram för att bli otroligt duktig på att hantera dessa som dem har som husdjurr. Boa, mjölk, majs ,kp. Hantera era djur, ju mer ni hanterar dem ju större blir ert bandskap till varandra.  Hantera ormarna och lär er mer. Jag har alltid hanterat mina djur. 

375
251
Doxster:
Herpetology skrev:

Hej! Självklart ska ormar hanteras även giftormar, anledningen till att hantera giftormar är för att vi människor skall lära oss och vara duktiga i våra ageranden. Tro det eller ej men både ormar och ödlor trivs hos oss människor om vi hanterar dem på rätt sätt. Man ska hantera sina ormar 2-3-4ggr i vecka det mår dem absolut inte dåligt av nästan alla levande organismer gillar när någon annan tar i dem. Viperas är lite speciellt men dem har också potetial att lugna sig, inte alla viperas så klart dem ska man plocka fram för att bli otroligt duktig på att hantera dessa som dem har som husdjurr. Boa, mjölk, majs ,kp. Hantera era djur, ju mer ni hanterar dem ju större blir ert bandskap till varandra.  Hantera ormarna och lär er mer. Jag har alltid hanterat mina djur. 

Don't feed the troll.

1244
472
leedragon:
KANDARBA skrev:

Brukar faktiskt titta på SnakeByteTv och några fler. rogivande och spännadne att se ^^ 

men riktiga clowner när de hanterar sina djur.

417
249
KANDARBA:
leedragon skrev:

men riktiga clowner när de hanterar sina djur.

Jo visst kan det vara så. Men det är skillnad från land till land hur man gör. 

478
592
Rottenroth:

KANDARBA skrev:

Jo visst kan det vara så. Men det är skillnad från land till land hur man gör. 

Haha va? Tror du reptilerna känner det mer acceptabelt över i staterna?

417
249
KANDARBA:
Rottenroth skrev:

Sa jag det, nej det gjorde jag inte. Jag sa bara att det är skillnad från land till land. Hur man behandlar djur i olika delar av världen. 

478
592
Rottenroth:

KANDARBA skrev:

Sa jag det, nej det gjorde jag inte. Jag sa bara att det är skillnad från land till land. Hur man behandlar djur i olika delar av världen. 

Tolkade det som att du tycker det är OK för att de är i ett annat land, snakebytes idioterna borde ha djurförbud och inget mer med det. 

Det är en bunte amatörer som bara ägnar sig åt att göra vinst på djur, det är en ful marknad.

417
249
KANDARBA:
Rottenroth skrev:

Tolkade det som att du tycker det är OK för att de är i ett annat land, snakebytes idioterna borde ha djurförbud och inget mer med det. 

Det är en bunte amatörer som bara ägnar sig åt att göra vinst på djur, det är en ful marknad.

Ja visst är det en ful marknad, men jag tror även att det hade varit mer sånt här om man hade haft mindre regler att följa. Men det är vad jag tror att det hade blivit med mildare regler.

Men jag tycker det är fel men den hållning en del har men det är min åsikt. Om dom är amatörer eller ej det säger jag inget om. Dom har djur som jag själv inte ens skulle våga hålla i handen. Rädd för ormar som är för stora och spindlar oavsett storlek. Lite off topic där men. 
Men jag tittar ändå på deras videor för jag tycker ändå dom är intressanta. Precis som ett antal andra youtube kanaler. 

1244
472
leedragon:
Rottenroth skrev:

HAHAHAHAHA
Logga in för att posta i forumet
Sida av 54
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild