Diskussion om hantering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 54

903
510
Evanjeline:

Fåglar är inte reptiler. Dinosaurierna var inte reptiler.

Det enda jag menar är att inte domesticering inte är en anledning så jag tycker inte ni ska använda det som ett argument. Dett finsn got om argument mot hantering, använd dem istället.

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Va inte dinosaurier reptiler???

Antingen bör du sluta diskutera nu... eller så har jag missat århundrandet upptäckt?

903
510
Evanjeline:
Dinosaurierna evovlade från reptiler, men de var varmblodiga.

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Va har du lärt dig de där?? att de slutade vara reptiler för det?

903
510
Evanjeline:

www.scholastic.com/teachers/article/dinosaur-evolution

: Are animals of today related to dinosaurs? If yes, which ones?
A: Birds are the direct descendants of meat-eating dinosaurs in most scientists'opinions. Living reptiles like crocodiles are relatives of dinosaurs, but they came from animals that developed before dinosaurs, so they are just cousins of dinosaurs. Dinosaurs aren't birds or reptiles. They're dinosaurs, a separate, special group. Some living animals, like reptiles, look a lot like what we imagine dinosaurs to be, but that's just a coincidence. Reptiles all have bent legs, and dinosaurs have straighter legs. Dinosaurs walked with their legs underneath them that's one way to tell a dinosaur is a dinosaur. (Don Lessem)

Ett snabbt exempel.

askabiologist.asu.edu/questions/birds-dinosaurs-reptiles

Ett till, som visserligen säger de är reptiler, men lika mycket som vi är reptiler.

2052
780
psyjoh:
Poängen i det hela är väl att de som är emot hantering ska sluta gnälla på de som hanterar och fokusera på sina egna djur och inte rabbla upp ditt och datt i varannan tråd. Förlåt att jag la mig i men så ser jag poängen i ett par inlägg här. 

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Poängen i det hela är väl att de som är emot att man slår hundar ska sluta gnälla på de som slår sina hundar och fokusera på sina egna djur......

Hade du sagt samma sak där? 

2052
780
psyjoh:
Men jag tror ingen här gör nåt som de ser skadar sina djur. Sen har du rätt i att det finns indirekt som man kanske ej ser men det skiljer sig från din liknelse med hundarna?

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Min tanke med de hela va att om de finns bevis att reptiler far illa av hantering så kan man ju dra en parallell med att hundar (eftersom de gärna dras in däggdjur i det hela)

De om Dinosaurier, reptiler och fåglar verkar ju bero på vem man lyssnar på... vissa säger ju att fåglar är dinosaurier och är därför per automatik reptiler... andra säger att fåglar är just fåglar men härstammar från dinosaurier men lämnat gruppen reptiler... den 3 är att dinosaurier lämnade reptilergruppen i samband med att de blev dinosaurier och jag lärt mig nå nytt

Börjar bli jävligt besviken på dinosaurer föresten :P

MEN hur som helst så har de absolut inget med reptilernas hantering att göra :)

166
54
Leoleopardgecko:
Jag återvänder till diskussionen om sisådär 10-20 år när mina ödlor har passerat jordlivet så får vi se vilka som dog hälsosammast :)

Ett sånt här ämne går att diskutera i all oändlighet. Jag har blandad kost till min ödlor, vid nytt köp eller/- och en liten ödla använder jag papper som underlag för att kunna kontrollera avföring och att djuret inte äter sand. Nu har jag två terrarium där det är papper som underlag, men grottor som dom kan gräva i. Haft vermiculite men nu bytt till mossa.

Många skulle kalla mig djurmisshandlare på grund av det..

Men som sagt, jag återvänder om några år :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 54
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild