Tigerpyton?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

27
14
Zappen:

Tänkte ge lite tips här jag med. Jag har ett flertal tigrar och nätpytons hemma, och jag kan definitivt rekommendera en tigerpyton alltså, helt underbara ormar. MEN, inte förrän du har ordentligt med erfarenhet av ormar överhuvudtaget. Min första orm var en kungspyton, två månader senare köpte jag min första tigerpyton. Alltså med mer eller mindre noll erfarenhet. Det gick kanonbra till att starta med, var ju som vilken liten orm som helst. Men till skillnad från min kp så mätte min tiger 280 cm och x antal kilo på sin 1-års dag. Och hon bara fortsatte att växa. Att hantera en orm på 4-5 meter är aldrig lätt. En sådan trivial sak som att städa upp lite avföring blir till ett ordentligt träningspass med en tiger som inte alls har lust att flytta sig. Och när det gäller ormar av denna storlek så måste du verkligen kunna förstå, och läsa av ormen, för att veta vad som är på gång. Detta är inget du kan lära dig genom böcker eller Google, detta lär du dig enbart genom erfarenhet. Så mitt råd är följande: skaffa dig en tigerpyton, jag lovar att du inte kommer ångra dig, de är helt underbara, men gör det inte förrän du har minst ett par års erfarenhet av andra ormar. Det kommer definitivt att hjälpa dig.

mvh Jimmy 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild