Bygge i svart melamin.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

733
297
markusbabs:

Haha, Ja det hade varit klart för längesen bara jag hade vettiga tider på jobbet, Jag jobbar nämligen för det mesta kvällar, Vaknar sent, och ingen ork att fixa och dona innan jobbet igen :) Men nu är det bara glas som fattas till dessa två, Och jag har värme, glidskenor och termostat till det andra 100*60*60 så det får byggas när lönen kommer :)   Så inom en snar framtid så bör det se ut såhär :)

733
297
markusbabs:

Idag har jag monterat fast lite pinnar i burken. Jag satte fast krokar i terrariets sidor och i pinnarna, satte även en klick silicon på varje krog så att det inte träet suger åt sig vatten. Så vips, så har man avtagbara grenar :) Det kan vara bra om man vill ta ut djuret utan att störa allt för mycket.   Nu är det klart! Ska bara fixa glas på måndag :) 

Tror ni att djuren kommer att trivas?

229
124
CJBReptiles:

Tänk på att ormen lätt kan skada sig på krokarna

230
22
Nooon:

Kanske någon sorts gummipackning över krokarna? Slangbit? En tanke bara...

1685
794
fluffis:

Smart idé med krokar på grenarna! Det blev ingen kungspyton i det låga 30 cm eller hur var det nu? Ska du ha något annat istället?

733
297
markusbabs:

Hmm, Ja jag kanske borde dra över nått på dom! Får se vad jag hittar.

Precis fluffis, Jag skulle ju ha en KP där nere men dset blev nju ändrade planer när burken redan var klar så min ettåriga Boa får bo där så länge tills den får större :)

733
297
markusbabs:

Jag drog till glasmästaren igår och skulle fixa glas, det gick bra och som vanligt ett bra pris, Synd bara att han kapade rutorna till nedersta terrariet över 1 cm fel! Men Det översta är nu klart, Lite provosorisk inredning tills det ska in mer växter och annat bottenmaterial. 

Det håller en jämn temperatur iaf.

1685
794
fluffis:

Wieee, en ORM! :D

Det är typiskt glasmästare att klydda till det lite då och då. Det ingår i deras jobb nästan :p

205
26
Strunten:

Ser riktigt nice ut :D

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Snyggt markus! Är planen att du ska ha trädpytons i alla melamin burkar?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild