Bygge i svart melamin.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

733
297
markusbabs:

Idag fick jag paket från Tropic shop i Tyskland. Beställde det den 28e tror jag så det tog ju inte allt för lång tid,  Hemskickat ända fram till dörren också.  2 st 70w panel och 3 meter glidskena (uppe och nere)  för ca 120 euro. Vilket är super billigt :) Kanske någon vet vilken sida som är upp och ner?  Den sida som ser snyggast ut blir minst varm så det borde ju vara den som ska vara mot taket, Men det ser fel ut?  Kanske du Curtus kan svara på det?  Och här har vi dom, Tillsamans med Ace ventura.

157
376
curtus:

Tror jag läste antingen på dem eller i nått papper som låg med dem att de ska vara monterade på det sättet du visar på bild nr2.

Den sidan med klisterlappen mot djuret alltså.

Hade

157
376
curtus:

Ace Ventura upp mot taket=)

104
11
_kim_:

Om du kollar på skruvhålen, dom du använder för att skruva upp den. Är dom försänkta på ena sidan ? Den sidan ner isåfall =)

//Kim

733
297
markusbabs:

Tack för hjälpen båda två, Precis som du säger _kim_ så är hålen försänkta på ena sidan :)

733
297
markusbabs:

Precis, Man får helt enkelt välja själv om man vill ha uppe och nere eller bara nere eller uppe,

Jag köpte tre meter "down" och tre meter "up".  Och monterader djupa delen överst så jag kan lyfta in glaset :)  Jag glömde dock att beställe några extra meter "up" så jag kunde göra en ram runt allt glas.

733
297
markusbabs:

Är det något speciellt jag ska tänka på när jag monterar fast värmepanelerna?  Jag fick nämligen ingenting föruom panelerna och glidskenor, inga papper eller någon instruktion!

Ska det vara en glipa mellan panelen och taket? Eller något annat?

733
297
markusbabs:

Jag har idag monterat fast belysning och panel i ett terrarium. Jag löste kabeldragningen genom att ta ett doslock, fick dock kapa och såga lite.

205
26
Strunten:

JAg vill se slutresultatet ;)

1685
794
fluffis:

Nu börjar det ta sig sa han som hade eld i håret! Hehe

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild