Bygge i svart melamin.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

733
297
markusbabs:

Nu har jag haft min termostat i 2-3 dagar, Och jag är besviken på mig sjäv, Varför köppa nått med så onödigt mycket funktioner, Jag förstår knappt någonting av alla olika lägen, timers, osv, osv.

733
297
markusbabs:

Lite spontant så beställde jag en Habistat termostat då jag tyckte att den förra termostaten va lite för mycket för min smak. Habistat känns enklare, Den förra är nu till salu!  Här kommer lite bilder.

Dessa skruvar kommer jag att montera fast de avtagbara grenarna med. Nu tycker jag att HC kan skicka lite glidskenor till mig,  Jag har pratat med Tropiskarum som kunde skicka glidskenor, kanske beställer från dom, så jag hoppas jag får hem dom inom en vecka. Sen är det termostaten som ska komma. Och sist så ska lönen komma så att jag kan beställa två st värmepaneler.  Jobbigt att beställa allt från olika håll.

733
297
markusbabs:

En bild på hur jag hoppas att värmen i burken blir :)

733
297
markusbabs:

Nu behöver jag ALLA tips på vart man kan köpa glidskenor. Herpers choise har jag mailat 2 gånger men jag får inget hemskickat. Tropiskarum vela ha 405 kr för 2 meter glidskenor och frakt. Den lokala glasmästaren hade inte, och nu har jag mailat Tropikhuset i Malmö och hoppas att dom kanske kan erbjuda ett billigare pris.

1685
794
fluffis:

Jobbigt!

Jag passade på att köpa på en mässa så att jag har hemma :)

Var det svarta du var ute efter eller hur var det? Tropikhuset brukar bara ha gråa.

733
297
markusbabs:

Svarta eller vita :)

733
297
markusbabs:

Tänkte dela med mig av en sida jag fick som tips med hjälp av gruppen Terrarieannoser på Facebook. 

www.ms-reptilien.de/index.php?cPath=4  

Beställde precis 4 meter glidskena (uppe och nere) för 200kr + frakt. Totalt strax över 300kr. Vilket jag tycker är bra.

733
297
markusbabs:

Jag glömde dela med mig av en till sak. När jag handlade virket år 100*60*60 terrariet på Bauhaus så hade jag riktigt med tur,  Jag handlade två st 2480*600 mm svart hyllplan, 1 st 2480*200 mm svart hyllplan, ventilgaller och 150kr för sågning.

Men tro på fan, när kassörskan säger "283kr". så blir jag jävligt paff, räknade med 1283 kr!! Jag frågade henne snällt, Stämmer verkligen det?  Hon svara "man ska inte klaga när det blir billigare än vad man räknat med" 

Tackar sa jag och sprang därifrån.

104
11
_kim_:

Haha, det vart ingen dålig rabatt det.. Bara att tacka och ta emot =)

//Kim

733
297
markusbabs:

Ja terrariet vart ju nästan gratis ;) haha

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild