Era erfarenheter av Veterinär samt veterinärklinik.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

22
5
Isabella:
Animallover_1984 skrev:

Ehm...det var rejält länge sedan nu...men om jag kommer ihåg rätt så var det framförallt röda fläckar/prickar i baken (på huden alltså) som jag reagerade på (vilket endast syntes då jag tog upp sköldpaddan och "drog ut benen") = inte det lättaste att upptäcka och speciellt inte när de bodde utomhus. Tror den rödörade kan ha varit något segare än normalt också, men kommer inte ihåg så mycket mer av vilka ev. fler symptom som fanns. 

Tror det var någon slags infektion också förutom blodförgiftningen...väldigt allvarligt i alla fall och tyvärr upptäckte jag det för sent och förlorade en sköldpadda jag vuxit upp med. Det var väldigt tugnt att inte kunna hjälpa honom, önskar så att jag insett att han var sjuk tidigare. :-(

Jag kollade ju mina andra sköldpaddor när jag såg att den rödörade hade de konstiga fläckarna/prickarna i baken och det var då jag upptäckte att min reeves hade samma slags prickar, men betydligt svagare och ännu mer svårupptäckta. Hon (?) visade vad jag kommer ihåg inga andra symptom än fläckarna, men jag tog ju såklart med henne till veterinären när jag åkte in med den rödörade. Den andra rödörade (honan) hade inga som helst tecken på sjukdom konstigt nog! 

De utförde tester på den rödörade och så fick min reeves samma behandling när de hade hittat felet på min rödörade. De båda fick flytta in, fick extra värme och sprutor antingen varje/varannan dag eller i alla fall flera gånger i veckan. Den rödörade hann dock knappt få någon behandling innan jag hittade min lilla älskling död på sin landdel i "sjukakvariet" :-( 

Oh man! 
Hemskt ledsen :,-)

evendice kliniken såg fint ut.  
Ska kolla in mer djupare på den.  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild