Luftfuktighet i Exo Terra 90x45x60.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

69
16
Havoc:

Jag ska försöka med torv! Har fixat taket nu med och det blev en betydlig skillnad bara det.

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Mitt inlägg var menat åt trådskaparen, inte dig markusbabs.

Tråden handlade om att hålla fukt (vart i tråden står det att det handlar om en orm?) i ett exo-terra, och jag gav trådskaparen ett tips, som dessutom är väl beprövat, för att hålla fukt i välventilerade terrarium typ exo-terras.

Om du nu vill ta upp onödiga saker så är väl det rätt onödigt att skaffa ett dyrt exo-terra från början för att sedan modifiera om det helt och hållet med plastglas och aluminiumfolie för att det ska kunna husera djuret i fråga?

69
16
Havoc:

Detta ska bli ett hem till min KP.
Har det ungefär uppsatt såhär: 

terrarieskissforklar

(bild från CBReptiles.se)

Kör på Exo Terras Värmematta M på ena sidan, Glow Light med dagsljusspot á 100w.

Gjorde en ordentlig fuktlåda idag samt kollat över taket. Än så länge hålls fuktigheten på 69-72%.

733
297
markusbabs:

Vad är det för djur du ska ha Havoc? Så kan man ju ge tips utifrån det? Bra att du fick upp luftluktigheten iaf.

Och anledningen till att jag har täckt för taket med hårdplast och aluminium folie var för att jag tyckte det va lite mycket arbete med att skaffa mig glasskivor att lägga på taket, så hårdplast fick räcka, Folien tog jag så att plasten inte ska smälta. Men kanske skulle jag gått och skaffat mig en mått anpassad plåtbit?

Vad är det för fel med att modifiera Exoterra terrarium?  Om man tänker på det helt öppna nättaket så skulle det ju inte passa många arters behov utan olika luftfuktighets lösningar. 

733
297
markusbabs:

Såg nu att det va till en Kungspyton. Det ser bra ut :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild