Spindlar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

158
19
Johanon:

nu börjar min P. regalis känna sig hemma i sitt nya terrarie :) 

hon växer å frodas, ska nog testa med att ge henne en gräshoppa, för övrigt kan tilläggas att min Nhandu chromatus är ett helt sjukt matvrak :D

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Jag började med fågelspindlar IGÅR når jag köpte mina första. Det är dels en Brachypelma albopilosum som jag skulle tro är 6-7cm i BS. Det är troligen en hane, dock har jag inget öms och har gått på andra metoder som inte är jättepålitliga så är inte säker. Den är helt lugn och trevlig att ha och göra med. Det var även en liten Acanthoscurria geniculata som är ca 1cm i BS. Den är ganska snabb och så, men inget jag har problem med med tanke på alla assnabba husspindlar jag fångat som husdjur genom åren. Har ett öms som kom med i burken, men med tanke på att ömset bara är ca 0,5cm tror jag inte det räcker för könsbestämmning.

43
15
Reest:
Jag började med spindlar i Februari med en G.rosea sling, skaffade snabbt därefter en subadult A.geniculata.
Sen blev det en H.venatoria, C.fimbriatus och Orphnaceus sp. "Blue" för ett par veckor sedan.
Intresset för spindlar har altid funnits för mig och när jag läste på om hur det fungerade så blev jag sjukt sugen direkt.
Kommer troligtvis skaffa ett par fler i sommar, men det blir några lite mer lättskötta och lugna arter jämfört med de senaste, då jag har fullt upp med de redan. :)

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Har skaffat en Aphonopelma seemanni ochså. Nån månad efter mina första spindlar. En trolig hona på typ 6-67 cm i BS. Har inte sett hen på några veckor, men det finns ett sätt att kika in i hålan och det verkar som att den ömsat inatt då den hade jättestarka färger och såg större ut när jag kikade in idag (jag grävde nnte upp den, men på stället där den spunnit nät för hålan går det att kika igenom nätet lite ur rätt vinkel.)

Medlem i SkHF
23
21
sawpaw:
Jag och frun har pysslat med spindlar i snart 14 år och vi har runt 150 st. Och fler blir de ;)
Har lista på sidan!

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Haha min samling har växt sedan sist jag skrev. Har följande:
0.0.1 Acanthoscurria antillensis
0.2.1 Acanthoscurria geniculata
0.0.1 Brachyelma albiceps
1.0.1 Brachypelma albopilossum
0.0.1 Brachypelma hamorii (ex. smithi)
0.0.2 Brachypelma smithi (ex. annitha)
0.0.1 Chromatopelma cyaneopubescens
0.0.1 Grammostola porteri

Dessa är på väg hem till mig:
0.0.2 Caribena versicolor
0.0.2 Haplopus sp. "Colombia Large"
0.0.1 Psalmopoeus irminia
0.0.2 Pterinopelma sazimai
Det blir mina första trädlevande, samt några marklevande.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild