Lämna skäggagam ensam?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5482
4196
Tropfrog:
Ni har så rätt så. Det är fullt möjligt att köra full i 180km/timmen också. Inte fan berättar jag det för andra för det. Det får var och en lista ut själv :)

MVH
Magnus

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Nivån på diskussionen i den här forumtråden sjönk som en sten i vatten i alla fall.....

Åter till frågan, som jag egentligen redan svarat på, om man kan lämna en skäggis ensammen över en helg är ja, i alla fall när den är äldre.

Förutsatt att den har tillgång till vatten, att man lämnat sallad till den osv. Se till att ha lampor på timer så de tänd och släcks korrekt.

Något man kan gör ai övrigt är att sätta upp en webkamera eller liknande så kan man då dessutom logga in på den och kika till ödlan precis när man vill när man inte är hemma.
Det har jag gjort, så jag alltid kan ha lite extra koll när jag inte är hemma och känner fö att jag vill kika till min skäggis.

Är det så att man åker bort längre än en helg så måste man se till att det är någon som kommer och kollar till ödlan på plats va annan eller var tredje dag i alla fall.
Det är inte att föredra att flytta ödlan hem till någon annan under en sådan period, utan att ödlevakten faktiskt "kommer hem till ödlan" istället.
Att flytta ödlan är något som är mycket stressande för den och inget man bör göra om man kan undvika det.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild