Skäggagams hona som förmodligen vill lägga ägg.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

69
1
Virtuousblue:

Byter inte miljö hela tiden nu, hon är nöjd i den nuvarande äggläggninslådan. Förstår dig dock Henriette! :) Det var bara i början som jag testade lite. Var inte förberedd på detta liksom.

69
1
Virtuousblue:

Jag vet inte om hon har ägg. Har rådfrågat en massa olika personer som sagt att det VERKAR vara detta som orsakar beteendet mm. Grejen är ju den, varför skulle jag sätta in lådan i terrariet där det är där hon är mest stressad?Har ju testat detta innan. Hon är nöjd ute, i sin låda, vid ett stort fönster så att hon får sol och värme samtidigt. 

Dock så gör hon ju ingenting i lådan. Men det kan ju vara så att hon själv TROR att hon ska lägga ägg.

Kanske? 

81
113
Henriette:

... Börja med att lägga in en fuktlåda, sätt in ödlan, låt den ha lugn och ro, lägg hanen i ett annat terrarium om möjigheten finns. Som redan skrivet. 

269
60
Jonas:

jo fast solen är ju som en stor falsk spott då uv inte går igenom glas:) jag vill inte klanka men sätt in ödlan i terrariet igen och in med ägglådan igen det du kanske får göra är plocka ut partnern. sen så ska det bli rätt coolt med banjo spelande skäggisar:D. men tillbaka till ämnet. har och hört flera som haft det som du säger innan äggläggning men det är ju pga honan letar som en idiot för en bra plats att lägga äggen. lugna dig lite och se vad som händer.

69
1
Virtuousblue:

Får väl testa det igen. 

Ps, som jag skrivit innan. Detta är antagligen OBEFRUKTADE ägg, då min hane inte är intresserad. Har väldigt god koll på dom. Och hade det varit befruktade hade dom tyvärr inte fått kläckas då det är syskon :( 

Men jag testar att sätta in allt i terrariet igen, tror tyvärr bara att hon kommer bli galen! 

269
60
Jonas:

klart hon kommer bli galen hon kommer leta förbrylt. låte det vara någondag och var inte där och peta för mycket. kommer nog gå bra det där.

69
1
Virtuousblue:

Svårt dock att inte vara där då terrariet står i mitt rum hehe. Får täcka för det på något sätt. 

Hur ska jag göra med matning osv nudå?. Har tagit ut henne snabbt ibland för att hon ska få lite mat i magen.. Kanske jag inte ska göra? Nu har hon dock inte ätit på ca 1 och en halv dag. 

Ber om ursäkt ifall jag är helt inkompetent på detta, men har inte läst på om sånt här direkt då jag trott att jag haft 2 hanar.. :/

269
60
Jonas:

ingen fara mata i terrariet bara bara för att jag säger var inte där och peta betyder det inte du ska sluta sköta din skäggis:P men minimera petandet så mycke det går. vet många som har skäggisar som katter.

69
1
Virtuousblue:

Ok! Jag testar. Skriver om någon dag och berättar om hur det går :) Tack för hjälpen hittills.

Medlem i SHF
4045
5095
Jonas_:

Hur gamla är dina skäggagamer, födelsedatum? Har du dvalat dom? Hat du styrt över deras "årstider" eller har dom högsommar året om? :)

Jag ställer alltid många fråor när jag försöker hjälpa reptil folk, så viktigt att du svarar med SANNINGEN och inte det som det borde vara eller beskriva fel, det hjölper ingen utan då blir det svårt/omöjligt stt ge ett rättvisst svar. Ta det inte personligen du verkar bry dig om dom vilket tyvärr inte alla inom våran hobby gör men det är en helt annan diskussion ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild