Pacman groda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5384
4125
Tropfrog:
eljan skrev:

NPK, om den är ekologisk eller ej, tror jag inte är speciellt nyttig att låta grodor vara i direktkontakt med.

Hmm, då är naturen inte särskilt nyttig för dem heller. Jord består till största del av kol, Kväve, fosfor och kalium i olika nerbrytningsstadier. Resten är bara Micro beståndsdelar.

Mvh
Magnus 

3
0
eljan:
Tropfrog skrev:

Hmm, då är naturen inte särskilt nyttig för dem heller. Jord består till största del av kol, Kväve, fosfor och kalium i olika nerbrytningsstadier. Resten är bara Micro beståndsdelar.

Mvh
Magnus 

Vi pratar ju koncentrerad gödsel (oftast i form av pärlor) som löses upp gradvis vid bevattning. 
Läs säkerhetsdatabladen på gödsel (även ekologisk). 

5384
4125
Tropfrog:
eljan skrev:

Vi pratar ju koncentrerad gödsel (oftast i form av pärlor) som löses upp gradvis vid bevattning. 
Läs säkerhetsdatabladen på gödsel (även ekologisk). 

Nej, det är just här det blev fel. Mineralgödsel är inte godkännd i ekologiska jordar, endast organiskt bundet. Oftast i form av välkomposterad djur spillning eller havsalger. Ibland förekommer det att man använder restprodukter från massaindustrin också.

Men....Det jag ville säga främst är att det verkar tokigt att rekommendera ogödslad köpejord. Det är nämligen i princip omöjligt att hitta ogödslad köpejord.

Mvh
Magnus 

3
0
eljan:
Tropfrog skrev:

Nej, det är just här det blev fel. Mineralgödsel är inte godkännd i ekologiska jordar, endast organiskt bundet. Oftast i form av välkomposterad djur spillning eller havsalger. Ibland förekommer det att man använder restprodukter från massaindustrin också.

Men....Det jag ville säga främst är att det verkar tokigt att rekommendera ogödslad köpejord. Det är nämligen i princip omöjligt att hitta ogödslad köpejord.

Mvh
Magnus 

Nejdå blev inte alls fel. Vet att mineralgödsel inte är godkänt. 
Kanske vanligare att ekogödsel är i pelletsform istället för "pärlor".
Eko eller ej så är jag övertygad om att djur mår bättre utan koncentrerade tillsatser i jorden. 

Går att köpa ogödslad jord. Men då får man oftast köpa större mängder.

5384
4125
Tropfrog:
eljan skrev:

Nejdå blev inte alls fel. Vet att mineralgödsel inte är godkänt. 
Kanske vanligare att ekogödsel är i pelletsform istället för "pärlor".
Eko eller ej så är jag övertygad om att djur mår bättre utan koncentrerade tillsatser i jorden. 

Går att köpa ogödslad jord. Men då får man oftast köpa större mängder.

Vad gör man ekologisk pelleterad gödsel av? Vilken form är då NPK i? Menar du att ogödslad jord i bulk saknar NPK?

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild