Majsorm matvägrar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1685
794
fluffis:

Äggen ser inte befruktade ut eftersom de är gulaktiga. Har hon fått ur sig alla äggen? Kolla och känn igenom ormen för säkerhets skull. Om inte ormarna är särade så är det hög tid att göra det nu. Majsormar kan ju få fler än en kull på en säsong och det tär mycket på dem. Dessutom behöver hon vila och äta upp sig (om hon behöver det) i lugn och ro. 

47
0
Vildlaxen:

Ett av dem är antagligen befruktat, tänkte dock mest på att det ser ut som hon har spruckit.

1685
794
fluffis:

Var på ormen är det? Är det djupt? Hur ser det ut när det är rengjort?

47
0
Vildlaxen:

Ena är typ på mitten av henne, andra är närmre ansikte än kloak, men närmre mitten än ansiktet om du förstår vad jag menar. Det är inte fråga om hur djupt det är, snarare hur stort det är. Ena är större än andra. Jag är värdelös på storleksbedömning och de är inte synliga just nu, de ligger mellan mage och ryggrad. Det ser likadant ut som rengjort, det ser väldigt fint ut.

229
124
CJBReptiles:

Är dem vätskefyllda?

733
297
markusbabs:

Jag skulle lägga ormen i en steril låda med värme och vattenskål så att "såret" inte riskerar invektion. Tills du fått svar från veterinären.

1685
794
fluffis:

Hmm, jag hade nog också satsat på veterinär.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild