Frågor om leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

56
24
LeopardGecko_13:
Terty55 skrev:
Jag hade planerat på att skaffa en leopardgecko snart som min första reptil och jag hade lite frågor om de.

har någon några erfarenheter av herpers choice i Uppsala(hade tänkt skaffa själva ödlan där då zoo.se där jag var tidigare hade stora mängder döda syrsor i terrarierna och en av de såg ut som att den hade MBD)?

vilka skulle vara enligt era upplevelser de bästa foderinsekterna om nära och kära inte skulle vilja ha dubias hemma?

vet någon nån djuraffär där man kan lämna av en leopardgecko mot ett rimligt pris under 1-2 veckor någon gång om året?

då den kommer att vara i mitt sovrum och jag har tänt längre än den undrade jag om det är en idé att lägga typ nån tygbit över terrariet så att den inte störs av ljuset i rummet eller kommer det inte spela någon roll?

slutligen, är ett 90x60x30 terrarium en bra storlek för en enda normalstor leopardgecko?

Hjälp skulle uppskattas hjärtligt.

Min leopardgecko har ett 140x70x70 och jag tycker att hon lätt skulle kunna ha ett ännu större. Dock så är min leopardgecko väldigt aktiv och nyfiken och springer runt hela tiden! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild