Väsande Kackerlackor: Behöver råd! Funderar på att skaffa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Palettbladen:
Jag har funderat på att skaffa en väsande kackerlacka som husdjur, brukade alltid plocka upp insekter som barn och skulle vilja ha ett lättskött husdjur. Madagaskar väsande kackerlackor verkade som ett bra val, men jag har lite funderingar.

1. Stora insekter har jag inte problem med, dock är jag inte haj på sådana som är extremt små. Brukar  kvalsterna som lever på kackerlackan någonsin ramla av eller komma på människor / i lägenheten? Om dem gör det, är dem skadedjur på något sätt och vis? Dör dom när de är separerade från kackerlackan? Skulle gärna vilja veta allt möjligt om kvalsterna! Det är egentligen min största fråga.

2. På tal om skadedjur, attraherar väsande kackerlackor något slags skadedjur? Vara sig det är på kackerlackan eller i terrariumet.

3. Har hört att mögel är ett problem p.g.a fukten dom behöver. Just hur stort problem är detta, hur undviker jag det?

4. Hur är det med allergier? Vissa säger att kackerlackor ger extrema allergier. Vissa säger att det är raka motsatsen. Vet inte vad jag ska tro på.

5. Korkbark, botten som håller vätska, värmeplatta: Är detta saker man kan hitta i dom flesta djuraffärerna?

6. Vart kan man köpa själva kackerlackan? Finns dom i vanliga djuraffärer? Har haft svårt att få svar på detta och hittar inget på internet. Jag bor runtom Stockholm.

7. Har någon generella tips? Vad borde jag tänka på som en person som aldrig haft terrariumdjur eller insekter som husdjur?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild