Tung andning.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

88
10
1603:

För er som vill veta så har problemet nu löst sig, och anledningen till den tunga andningen var logisk egentligen... 
Han råkade nämligen bränna nosen på det varma ventilationsgallret som blivit för uppvärmt av lampan, då "skyddsgallret" till lampan inte satt på då.
Detta skedde för ca en månad sen, och jag antar att nu när det läkt, så har de täckt en del av näsborrarna, för det kan man se lite på ömsen. 
Nu andas han som valigt och är frisk och pigg! :)

1685
794
fluffis:

Aj aj på stackars nosen. Skönt att det löst sig nu!

88
10
1603:

Jaa, hua! :( Blir till att hålla extra koll på sånt där nu och inte glömma skyddsgallret!
Så nu ska jag skämma bort honom med en god liten råtta och nystädat terra:)

7
0
Mama_C:

Måste bara fråga vad du menar med att en majs inte behöver nån hög luftfuktighet? Vid öms bör de ha mellan 70-80% och normalt så ska de ha mellan 45-55%. Det brukar innebära att man får spraya terrariet dagligen 1-2 gånger...

104
29
Amandarinen:

tidningspapper är väl ändå inte bra för något djur? Såg att du nämnde det i en kommentar här ovanför. Det är ju somsagt inge bra att den går på tryckhäftan, använd servetter eller något istället :p

88
10
1603:

Vid öms så fuktar jag mycket riktigt 1-2 gånger per dag, i vanliga fall håller jag det på 45%. 
Men jag jämför väl med mina andra djur som kräver högre än så. 

Sant, det tänkte jag inte på.
Tänkte haft det tillfälligt för att hålla koll på honom under några dagar bara, men tack för tippset. Servetter är ju faktiskt bättre i så fall ja :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild