A. Geniculata?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

85
146
Avic:
Instämmer me min gode vän Emanuelkarl. 

108
114
GOONI:
EmanuelKarl skrev:
Eupalaestrus campestratus?

A seemanni har helt annan kroppsbyggnad, den är mer avlång än denna. G. pulchripes har mycket bredare linjer på ett av segmenten på fötterna (tror att det heter något annan än segment men jag kan verkligen inte komme på det). Så dessa två är uteslutna. Men jag kan inte lova att min gissning är rätt heller.

/Emanuel

Har vi en vinnare kanske?

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Falk skrev:
Acanthoscurria juruenicola kanske

Skulle kunna vara det med. Jag har sett några praktexempel på individer av arter som har vissa helsvarta delar m. m. men jag tycker denna ser ganska extrem ut ifall det skulle vara en jurenicola. Sedan tycker jag mig även se den lilla "triangeln" som campestratus har. Ganska nedtonad skillnad mot kroppen, men vad jag vet har ej jurenicola den.

/Emanuel

108
114
GOONI:
Ska kolla om jag kan ta några bättre kort

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
GOONI skrev:
Ska kolla om jag kan ta några bättre kort

Ta gärna kort om den ömsar, troligtvis är färgerna ganska mycket tydligare då. Nu kanske det kan ta ett tag tills dess eftersom den är könsmogen.

108
114
GOONI:
EmanuelKarl skrev:

Ta gärna kort om den ömsar, troligtvis är färgerna ganska mycket tydligare då. Nu kanske det kan ta ett tag tills dess eftersom den är könsmogen.

Hur ser man att den är könsmogen?

108
114
GOONI:
Kanske en lite bättre bild

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
GOONI skrev:

Hur ser man att den är könsmogen?

Missade detta helt haha. Nej jag antog att den var könsmogen pga storleken. Men jag har svårt att tro att den inte är det. Men oavsett menade jag att den hade kommit upp i sån storlek att de inte direkt ömsar varje månad längre utan det kan nog ta ett halvår tills dess.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild