Ömsskinnslängd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

1685
794
fluffis:

Klart man kan ta ut en orm och mäta den om man "måste". Jag är dock inte för att hålla på att hantera sina ormar "i onödan" så därför kommer jag inte att göra det. I så fall är det bättre att jag mäter honom ordentligt tex när jag gör i ordning honom för dvala. Då brukar jag väga ormarna och kolla dem extra noggrant. Under tiden så tänkte jag att det kunde vara kul att kolla ett skinn nu när jag fick ett fint skinn :)

72
0
Kemter:

Jag förstår, tänkte bara som du skrev, att man kollar lite extra ibland och tänkte att man då passar på att mäta samtidigt :)

Fluffis: Förstår din tanke med ömset också :)

1685
794
fluffis:

Kemter:

Gut :)

Jag förklarade lite fel först. Jag skulle skrivit från början att jag inte vill ta ut min orm i onödan.

Dock verkar det inte vara någon som har den där formeln, om den nu finns :) Skulle vara kul att veta men nu blev jag så nyfiken att jag bara måste mäta den där ormen snart :)

17
6
ArcticArachnids:

En orm är nästan alltid 25 procent kortare än sitt ömsade skinn, ge och ta lite, men i regel,

1685
794
fluffis:

Face:

Ahh, tack! Vi får se hur bra det stämmer med den här ormen :)

72
0
Kemter:

He he, intressant att se om det stämmer :) Du får tjoa till när du kollat, följer detta med spänning nu, ha ha! :)

1685
794
fluffis:

Jag har mätt ormen och det var inte lätt för han var inte direkt stilla men det gick bättre när jag fick hjälp så att vi var två personer som höll i ormen :) 155 cm fick jag det till. Det blir 84% av 185 cm som skinnet var.

72
0
Kemter:

Har fått ett helt ömsskinn av ena honan, igår. Så jag tänkte jag skulle mäta henne och sen mäta det och se vad det blir för resultat :P

Fluffis: Då fick du ju bara 16% längre skinn, var väl nån som skrev mellan 15-2+% har jag för mig..? Det verkar ju stämma, om jag kommer ihåg rätt vill säga...

1685
794
fluffis:

25% eller mer sa de flesta. Jag trodde att min orm var längre faktiskt, typ 160 cm men det var han inte :)

Kempter: Mät du, det är intressant och lite kul :)

72
0
Kemter:

Jag tror man uppskattar mycket högre oftast :)

Japp, ska göra det, ska bara hitta mittt måttband som jag har lagt på nåt finurligt ställe, ha ha

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild