Ömsskinnslängd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

72
0
Kemter:

Menar bara att bättre att vänta tills man kan mäta ordentligen än att "anta" längd... Hoppas ni förstår hur jag menar, menar absolut inte att "skälla" på någon! :)

1685
794
fluffis:

Westman:

Självklart, annars är det ju ääännu svårare :)

Sen är inte alla ormar sådana man kan eller bör ta i heller. Lyckligtvis så är min gula råttsnok som jag har pratat om väldigt lugn och går att hantera men samtidigt är han ringlig och jag vill inte störa för mycket helt enkelt.

Kemter:

Hur menar du? När skulle man kunna mäta ordentligt?

72
0
Kemter:

jag menar så här: Haft med en del "jobbiga" djur att göra, dock aldrig ormar... Men "tvinga" ut ormen ordentligt och mät., s vans till nos.. . Svårt? Kanske, bara en tamke som sagt :)

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

med ett snöre är det inte så svårt

72
0
Kemter:

Tror jag inte fattar... Vadå snöre? Inte lättare med måttband isf? ;)

366
157
Linus:

Måttband kan du ju inte böja åt alla håll som ett snöre. Med ett snöre kan man mäta ormen även när den ligger smått ihoprullad eller så. Att tvinga ut ormen till en rak "pinne" är inte bara svårt och krävande (speciellt om det gäller en något större orm) utan dessutom jäkligt stressande för ormen. Och jag kan lova att det verkligen inte är lätt att sträcka ut en orm i sin fulla längd. Verkligen inte.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

tack link :)

72
0
Kemter:

Vilket måttband använder du som inte är flexibelt? :P Men jag förstår hur du menar...

309
240
Gogs:

Där har ni en film där de mäter med snöre...

72
0
Kemter:

Jo, var ju precis så jag mensde med måttband/talmeter :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild