Solar Raptor HID + ballast = kan monteras i Exo Terras Glo Light?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

36
2
Vilsetass:
Jag undrar om Solar Raptor HID + ballast kan monteras i Exo Terras Glo Light? 

5488
4198
Tropfrog:
Det kan nog låta sig göras, men man får ha lite koll på elkunskapen. Varför vill du göra detta?

MVH
Magnus

175
258
Akesson:
Antaglinen bara för att ha en lampskärm till HID lampan.
Håll koll så att lampskärmen/sockeln klarar av de watt som lampan har.
En 150W lampa i en 60W sockel är inte så lyckat

36
2
Vilsetass:
Akesson skrev:
Antaglinen bara för att ha en lampskärm till HID lampan.
Håll koll så att lampskärmen/sockeln klarar av de watt som lampan har.
En 150W lampa i en 60W sockel är inte så lyckat

Tack för svaren, jo precis, Exo Terran jag har är för max 150W. Läste om hur man kopplar in solar raptors ballast i deras lamphållare och kom att tänka på att jag har en ny fast fel märke då. 

Kanske jag kan fortsätta fråga här:
Det finns ju flera alternativ till ljussättning av terrariumet, men vad skulle ni rekommendera till en skäggagam? 
En kombinationslampa + dagsljusrör eller uv-lysrör+ värmespottar + dagsljusrör eller annat? 
Vi kommer att bygga ett nytt terrarium och då anpassa efter hur belysningen ska vara. Jag tycker vi har läst mycket både i böcker och på forum men som med allt annat så känner man sig som mest okunnig innan några år gått och man skaffat sig egen erfarenhet. 

240
183
Mickee:
Vilsetass skrev:

Tack för svaren, jo precis, Exo Terran jag har är för max 150W. Läste om hur man kopplar in solar raptors ballast i deras lamphållare och kom att tänka på att jag har en ny fast fel märke då. 

Kanske jag kan fortsätta fråga här:
Det finns ju flera alternativ till ljussättning av terrariumet, men vad skulle ni rekommendera till en skäggagam? 
En kombinationslampa + dagsljusrör eller uv-lysrör+ värmespottar + dagsljusrör eller annat? 
Vi kommer att bygga ett nytt terrarium och då anpassa efter hur belysningen ska vara. Jag tycker vi har läst mycket både i böcker och på forum men som med allt annat så känner man sig som mest okunnig innan några år gått och man skaffat sig egen erfarenhet. 

Ljusuppsättning till min kragis, galet aktiv å pigg.

HID för uv å värme.

Dagsljusrör för välmående.

Rör nr2, dagsljus å uv 12%.
Kan med säkerhet säga att det skulle passa en skäggagam oxså men rätta mig om jag har fel :)
Skrotat terrariumm nu.

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
Uv rör T8 känns som bortkastade pengar

240
183
Mickee:
Westman skrev:
Uv rör T8 känns som bortkastade pengar

T5 :)

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

Mickee skrev:

T5 :)

Lite bättre iaf  :) 

240
183
Mickee:
Flimmerfritt iallafall men nog mest dagsljus :), men HID:en huvudkällan till uv:et å värmen naturligtvis.
Men såg att han satt under uvröret å solade emellanåt, ge dom lite olika källor så reglerar dom det bäst själv.

36
2
Vilsetass:
Flood eller inte?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild