Måla plast

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Finns det någon färg som jag kan måla mina ventilstions "galler" med som är vattentålig och ofarlig för ormarna? Vill måla mina mattsvarta så dom smälter in i bakgrunden. Fult när man fotar :)

2966
1648
Hoggaforfan:
volbeat skrev:
Finns det någon färg som jag kan måla mina ventilstions "galler" med som är vattentålig och ofarlig för ormarna? Vill måla mina mattsvarta så dom smälter in i bakgrunden. Fult när man fotar :)

Akrylfärg borde funka

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

Akrylfärg borde funka

Tack för tipset! Är det ofarligt när det torkat?? Läste lite men hitta inget om torktider. Borde torka relativt fort Va?

144
82
javan:
volbeat skrev:

Tack för tipset! Är det ofarligt när det torkat?? Läste lite men hitta inget om torktider. Borde torka relativt fort Va?

Torkar relativt fort. Finns även i sprayutförande som passar super till ditt ändamål.

2966
1648
Hoggaforfan:
volbeat skrev:

Helt ofarligt och ja torkar fort, 2-10 minuter kanske beroende på hur tjockt lager

109
25
Dark_Shadow:
skulle rekomendera att sandpappra ytan lite innan du målar. annars kan akrylfägen flagna lätt och fall av i flagor. det är inte så snyggt ;)

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

Helt ofarligt och ja torkar fort, 2-10 minuter kanske beroende på hur tjockt lager

Ska bara dubbelkolla. Är det sån jag ska använda? 

m.clasohlson.com/se/Akrylspray-Liquitex-Professional-/Pr343905017

2966
1648
Hoggaforfan:
volbeat skrev:

Ska bara dubbelkolla. Är det sån jag ska använda? 

m.clasohlson.com/se/Akrylspray-Liquitex-Professional-/Pr343905017

Jag har inte använt den men tror den borde vara ok om du kan plocka bort ventilationen ur terrariumet innan du målar annars använd m.clasohlson.com/se/Akrylf%C3%A4rg-Liquitex-Basics-/Pr342319006

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
 tänker att sprej borde funka bäst lär blir rätt fläckigt annars! Jag kan ta ut ventilationen så det är inga problem. Tack så mycket :)
Hoggaforfan skrev:

Jag har inte använt den men tror den borde vara ok om du kan plocka bort ventilationen ur terrariumet innan du målar annars använd m.clasohlson.com/se/Akrylf%C3%A4rg-Liquitex-Basics-/Pr342319006

tänker att sprej borde funka bäst lär blir rätt fläckigt annars! Jag kan ta ut ventilationen så det är inga problem. Tack så mycket :)

144
82
javan:

volbeat skrev:

Har använt den sprejen ett par gånger. Spreja tunnt och hellre flera lager istället (med bra avstånd) för att undvika att det rinner.
Lycka till =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild