Terrarierelaterade teknik-/produktfrågor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
Animallover_1984 skrev:
Hej igen!

Dagens teknikstrul:

F.n...också...det går verkligen inte bra för mig och dessa tekniska saker...suck. Jag råkade ha ner ena termometern/hygrometern (själva grejen man läser av på inklusive batterier) en halv sekund i hundarnas vattenskål. Ena hunden hoppade till/blev rädd och jag skulle flytta lite på termometern (så hon skulle kunna gå förbi utan att kliva på den) och tada ner i skålen, jippi...not. Då var väl den trasig antar jag eller finns det någon chans att den klarat sig? Tog ut batterinerna, men tror tyvärr det räckte med det lilla doppet för att den skulle slockna för evigt. Displayen slocknade i alla fall omedelbart... Vissa dagar borde man helt enkelt inte kliva ur sängen för allt bara blir fel, idag har definitivt varit en sån dag för mig, haha. 

Mvh/Animallover_1984

Lägg den i en påse med tex ris och låt den torka ut så kanske den kan fungera igen

354
269
Animallover_1984:
Hoggaforfan skrev:

Lägg den i en påse med tex ris och låt den torka ut så kanske den kan fungera igen

Hej och tack för tips!

Gjorde det dock redan igår kväll, när jag kom på att det brukar vara rådet med mobiltelefoner (elektronik som elektronik...tänkte jag), så just nu är det väl bara att hålla tummarna antar jag. Den får ligga ett tag till så att den verkligen hinner torka, innan jag försöker mig på att se om den överlevt. 

Mvh/Animallover_1984
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild