Förslag på andra alterantiv än korkbark?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

47
9
Avicularia:
Tack för tipsen! Ska fundera lite mer på vad jag kan använda även gå ut i skogen här omkring och se om jag hittar något intressant. Hittade en hemsida som säljer hyfsat billig korkbark men då måste man punga ut frakten också :D

94
66
Emeraldswift:
Tropfrog skrev:

Hur vet du det? Det får väl TS avgöra själv, eller? Jag tycker själv att inlägget tillförde mer än ditt. Dessutom var avsikten god.

Mvh
Magnus 

Mitt inlägg var inte till ts utan jag reagerar på åsikter utan någon som helst info ska du skriva nått skriv nått som du sj har erfarenhet av och kunskap bara det 

5477
4193
Tropfrog:
Emeraldswift skrev:

Mitt inlägg var inte till ts utan jag reagerar på åsikter utan någon som helst info ska du skriva nått skriv nått som du sj har erfarenhet av och kunskap bara det 

Då har vi tolkat det olika. Jag tyckte att inlägget såg ut att baseras på egna erfarenheter och inte alls var "åsikter utan någon som helst info". Men det kan bero på att jag i grunden tror att människor vill väl.

Mina egna erfarenheter? Tja jag har använt både kork och material från skogen utanför dörren. Inget av det har möglar än så länge. Jag har inte sterilisera det, så jag har fått in både små snäckor och tusenfotingar. Dessa ser jag som en del av det kretsloppet som bioaktivt terrarium innebär och har inga problem med. Jag är mycket noga med ventilation, har både intern och externa cirkulation via datorfläktar. Luftfuktighet 65 på dagen och 85 på natten.

Mvh
Magnus 

2966
1648
Hoggaforfan:
msml89 skrev:
Jag har svårt att tänka mig att något från vår natur inte skulle mögla.

Har du kollat internetbutiker efter korkbark? Reptilgrottan.se har små korkbarksrör till bra priser.

Allt organiskt kan mögla
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild