Förslag på andra alterantiv än korkbark?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

47
9
Avicularia:
Hej,

Jag behöver något slags bark eller liknande där en Poecilotheria regalis kan gömma sig bakom. Dock så är korkbark ganska dyrt iaf på dem ställena jag har tittat (bor i sthlm) Någon som har förslag på  något annat alterantiv som "gömställe" för denna tarantula? Hittar jag inget annat blir det korkbark 

2966
1648
Hoggaforfan:
Gå ut i naturen och välj fritt? :-)

24
14
msml89:
Jag har svårt att tänka mig att något från vår natur inte skulle mögla.

Har du kollat internetbutiker efter korkbark? Reptilgrottan.se har små korkbarksrör till bra priser.

478
592
Rottenroth:

msml89 skrev:
Jag har svårt att tänka mig att något från vår natur inte skulle mögla.

Har du kollat internetbutiker efter korkbark? Reptilgrottan.se har små korkbarksrör till bra priser.

Pröva, det fungerar bättre än du kanske tror.

Jag har flertalet barkbitar som hållit ett par år, små som stora, torrt som fuktigt! Mycket beror på hur du ventilerar terrarierna och så, har du dålig ventilation lär allt mögla.

24
14
msml89:
Rottenroth skrev:

Pröva, det fungerar bättre än du kanske tror.

Jag har flertalet barkbitar som hållit ett par år, små som stora, torrt som fuktigt! Mycket beror på hur du ventilerar terrarierna och så, har du dålig ventilation lär allt mögla.

Det är inte jag som ska ha, men bra att det funkar för dig. :)
Korkbark möglar aldrig enligt min erfarenhet, oavsett ventilation.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
msml89 skrev:

Det är inte jag som ska ha, men bra att det funkar för dig. :)
Korkbark möglar aldrig enligt min erfarenhet, oavsett ventilation.

Låter vettigare att fixa bra ventilation så det är bra förhållanden i burken istället för att ha inredning som inte blir förstörd om man har fel förhållanden. :) 

24
14
msml89:
Flyers90 skrev:

Låter vettigare att fixa bra ventilation så det är bra förhållanden i burken istället för att ha inredning som inte blir förstörd om man har fel förhållanden. :) 

Of course, har inte sagt något annat. Jag påpekade bara att korkbark inte möglar som svar på att "med dålig ventilation lär allt mögla". ;)

94
66
Emeraldswift:
Flyers90 skrev:

Onödigt inlägg. Tillför inte info eller hjälp till ts

5477
4193
Tropfrog:
Emeraldswift skrev:

Onödigt inlägg. Tillför inte info eller hjälp till ts

Hur vet du det? Det får väl TS avgöra själv, eller? Jag tycker själv att inlägget tillförde mer än ditt. Dessutom var avsikten god.

Mvh
Magnus 

412
420
Hadara:

Snart mässa i norrköping :) 24e. Mässor brukar ha massa billig korkbark :) Bara som ett tips. Du kan säkert hitta annat skoj där med. 

Annars kan du väl säkert använda ett keramikrör. För spindeln kvittar det nog även om det inte är lika estetiskt snyggt. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild