Tropfrog skrev:
Aktiva ingrediensen är Cypermethrin:
Cypermethrin is a synthetic pyrethroid used as an insecticide in large-scale commercial agricultural applications as well as in consumer products for domestic purposes. It behaves as a fast-acting neurotoxin in insects. It is easily degraded on soil and plants but can be effective for weeks when applied to indoor inert surfaces. Exposure to sunlight, water and oxygen will accelerate its decomposition. Cypermethrin is highly toxic to fish, bees and aquatic insects, according to the National Pesticides Telecommunications Network (NPTN).
Till skillnad från dichlovorus är detta gift ännu inte förbjudet i EU.
Jag skulle själv aldrig använda ett preparat som kan skada mig själv, min familj, våra vatten och våra bin. Speciellt inte i sammanhang där samma effekt fås genom kokning.
Mvh
Magnus
Tropfrog skrev:
Aktiva ingrediensen är Cypermethrin:
Cypermethrin is a synthetic pyrethroid used as an insecticide in large-scale commercial agricultural applications as well as in consumer products for domestic purposes. It behaves as a fast-acting neurotoxin in insects. It is easily degraded on soil and plants but can be effective for weeks when applied to indoor inert surfaces. Exposure to sunlight, water and oxygen will accelerate its decomposition. Cypermethrin is highly toxic to fish, bees and aquatic insects, according to the National Pesticides Telecommunications Network (NPTN).
Till skillnad från dichlovorus är detta gift ännu inte förbjudet i EU.
Jag skulle själv aldrig använda ett preparat som kan skada mig själv, min familj, våra vatten och våra bin. Speciellt inte i sammanhang där samma effekt fås genom kokning.
Mvh
Magnus
Ja fast även vanligt diskmedel är skadligt för vattenlevande organismer och ska man va så petig så kan man ju läsa bieffekterna av Alvedon och hävda att det är farligt för alla människor osv man måste välja hur långt man vill ta det.
Men om man vill koka sina ormar kan man ju göra det, men vill man ha ihjäl insekter och parasiter så behöver man använda något slags gift och som det står där så bryts det det ned även om det kan ta upp till veckor inomhus och dessutom är det inte skadligt för någons familj om dom inte är insekter såklart eller katt.
detta preparat används på väldigt mkt djur utom katter för det är skadligt för dom annars ingen fara allts.
MvH Alex