Dimbara värmelampor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SHF
12
1
StefanA:
Någon som vet var man kan hitta dimbara värmelampor ?
Det måste vara infraröda/blåa eller keramik eftersom de ska vara påslagna dygnet runt. Någon som vet om de ens finns? 
Mvh/Stefan

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

StefanA skrev:
Någon som vet var man kan hitta dimbara värmelampor ?
Det måste vara infraröda/blåa eller keramik eftersom de ska vara påslagna dygnet runt. Någon som vet om de ens finns? 
Mvh/Stefan

Här har du en lampa som bara ger ifrån sej värme, men inget ljus.

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/varme-dagsljus/solar-raptor-heating-lamp-60-w.html

Medlem i SHF
12
1
StefanA:
Flyers90 skrev:

Här har du en lampa som bara ger ifrån sej värme, men inget ljus.

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/varme-dagsljus/solar-raptor-heating-lamp-60-w.html

Det står ingenstans att den går att dimma ? 

2966
1648
Hoggaforfan:
Varför ska du dimma den?

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
StefanA skrev:

Det står ingenstans att den går att dimma ? 

Det går att göra det.

Medlem i SHF
12
1
StefanA:
Hoggaforfan skrev:
Varför ska du dimma den?

Så att man kan styra temperaturen. Är bra på vintern när man dvalar....bra på varma sommardagar så man slipper koka djuren. Går lika bra med dimmer som termostat. Grejen är den att jag har byggt nio nya burkar. Nio termostater kostar ca 5000 kr. Nio dimmers kostar under 600kr.

2966
1648
Hoggaforfan:
StefanA skrev:

Så att man kan styra temperaturen. Är bra på vintern när man dvalar....bra på varma sommardagar så man slipper koka djuren. Går lika bra med dimmer som termostat. Grejen är den att jag har byggt nio nya burkar. Nio termostater kostar ca 5000 kr. Nio dimmers kostar under 600kr.

Ah du tänker så. Finns alternativ:
www.ebay.com/itm/100-240V-Hatching-Digital-Temperature-Temp-Controller-Thermometer-Time-Control/252146854913

Oftast tycker jag det är värmen helt på eller helt av under perioder så inte testat dimmer på lampor.

Medlem i SHF
12
1
StefanA:
Hoggaforfan skrev:

Ah du tänker så. Finns alternativ:
www.ebay.com/itm/100-240V-Hatching-Digital-Temperature-Temp-Controller-Thermometer-Time-Control/252146854913

Oftast tycker jag det är värmen helt på eller helt av under perioder så inte testat dimmer på lampor.

En 60watts värmelampa kan funka bra på vintern när man har 20 grader inne....samma lampa kan döda djuret en varm sommardag om den står på för fullt. Därför föredrar jag dimmer. Smaken är som baken...

5390
4130
Tropfrog:
StefanA skrev:

En 60watts värmelampa kan funka bra på vintern när man har 20 grader inne....samma lampa kan döda djuret en varm sommardag om den står på för fullt. Därför föredrar jag dimmer. Smaken är som baken...

Jag tänker att en termostat som arbetar med fullt på eller fullt av inte kan döda ett djur om den är väl inställd. Eller? Det är ju knappast samma sak som att den är på hela tiden.

MVH
Magnus

Medlem i SHF
12
1
StefanA:
Flyers90 skrev:

Det går att göra det.

Har du provat själv ? Har frågat flera återförsäljare....och ingen kan svara. Frågan har nu gått vidare till ett antal olika länder..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild