Hoggaforfan: Hej och tack för förslag på hur jag ska lösa detta.
Vad gäller Taxi så skulle det tyvärr bli alldeles för dyrt...bor för långt ifrån de centrala delarna av Örebro (och därmed de zoobutiker som finns) för att det skulle bli en rimlig kostnad. Sen vet jag inte heller hur pigg taxichauffören skulle vara på att trycka in ett stort (eller litet för den delen) terrarium i bilen och sen släpa av det igen hos mig? ...men ska ha det i åtanke ändå, om jag inte hittar något bättre (och framförallt billigare alternativ) …man kan ju alltid fråga (även om man blir utskrattad för att de tycker man är galen, haha).
Bygga eget…alltså nej… det ska vi nog inte ge oss på, haha. Jag har väl inte tummen riktigt mitt i handen…men det är inte heller så pass långt ifrån mitten, att jag skulle våga mig på att bygga egna terrarier. Äger för övrigt typ en hammare, några skruvmejslar…och lite annat sånt småtjafs, men har inte den sortens verktyg som skulle krävas för att bygga mer avancerade saker (som terrarier t.ex.). Vill dessutom ha just Exo Terras terrarier eftersom jag tycker att de ser fina ut, är av glas och jag gillar att det har riktiga dörrar och inte skjutglas. Därmed blir eventuella lokala glasmästare (har ingen aning om det ens finns någon sån?) inte heller aktuellt.
Vad gäller att betala extra för hemleverans så lutar det åt det…men jag ville se om någon hade några tips på hur jag annars skulle kunna lösa det eller om det finns något ställe jag missat som levererar hem. Helt enkelt för att se om det finns några alternativ för att få hem terrarier som inte kostar skjortan; för att få hemlevererat (i alla fall från de ställen jag hittat hittills) kostar ganska mycket.
Det billigaste jag hittat hittills är att få det fraktat hem med bussgods (från Herpers Choice, i alla fall om priserna som jag fick när jag frågade fortfarande är aktuella) …men jag är lite förvirrad över hur det fungerar i praktiken. Vet inte till 100% om jag skulle få hem grejerna till dörren eller behöva hämta det någonstans? Om man måste hämta det på någon slags ”bussgods-utlämningsställe” så faller ju det alternativet bort direkt.
Mvh/Animallover_1984