Polis hittar över 800 djur. Vad nu

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

321
444
Daniel_S:
Jag nyfiken på vad det är för geckos? Sällsynt art från Marocko?

412
419
Hadara:
Roliga är att denna person sitter och försvarar sig i en offentlig facebook grupp att LS överdriver och att djuren inte alls hade det dåligt och var lagliga... Så ser man såna bilder och där LS skriver att 30 djur hittades döda och flera i dåligt skick.. Personen verkar ha noll verklighetsförankring. 

128
13
reptilkungen65:
Hadara skrev:
Roliga är att denna person sitter och försvarar sig i en offentlig facebook grupp att LS överdriver och att djuren inte alls hade det dåligt och var lagliga... Så ser man såna bilder och där LS skriver att 30 djur hittades döda och flera i dåligt skick.. Personen verkar ha noll verklighetsförankring. 

vilken facebook grupp

16
7
JOKR:

Poffen skrev:
Borde man inte kunna höra av sig och kolla vad det är för djur och se om man på något sätt kan hjälpa till eller få specialtillstånd för detta ändamål?

Poffen skrev:
Borde man inte kunna höra av sig och kolla vad det är för djur och se om man på något sätt kan hjälpa till eller få specialtillstånd för detta ändamål?

Djuren är omhändertagna och dom inväntar beslut från Länsstyrelsen om vad som skall ske med dem.!!

321
444
Daniel_S:
www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEbO2o/beslagtagna-reptiler-hamnar-i-djurparker

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Daniel_S skrev:
Jag nyfiken på vad det är för geckos? Sällsynt art från Marocko?

Jag är aningen skeptisk till att ens merparten av de djuren som hittats är sällsynta, men allt är väl relativt. Vad jag förstått rör det sig om Tarentola chazaliae, hjälmgeckos, men jag kan ha fel.
Det vore intressant med en faktiskt artlista på vilka arter som hittades. 

Som en sidopunkt så tycker jag att förhållandena som djuren hållits i är helt klart tillräckligt för att personen ska få djurförbud. Om dessutom vissa av arterna är viltfångade och faktiskt sällsynta så bör ju GM få ett ordentligt straff kan jag tycka, men det återstår väl att se.

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Tycker lite komiskt hur aftonbladet skriver. Det står i artikeln att han hade 760 ödlor sen står det att han hade en varan. Sist jag kolla var väl en varan en sorts ödla.

117
99
Lancehead:
www.gp.se/nyheter/världen/ex-rugbyproffs-smugglade-djur-till-sverige-1.5486283
Finns det ett samband? Vem är mottagaren av bl.a. 40 stubbsvansskinkar?

Medlem i SkHF
1043
1176
NellyNiklas:
Måtte de bli ditsatta så det sjunger om det. Som reptilentusiast och australiensk medborgare med förkärlek till just landets reptilutbud, vill jag gärna ha allihop =D, men då får det helt enkelt skötas legalt, eller så får man flytta dit. (Eller fortsätta drömma)

/Niklas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild