Polis hittar över 800 djur. Vad nu

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

67
25
marann13:
Just nu är det massvis med djur som polisen beslagtagit. Tänkte om någonstans så är det här man kanske ska länka denna artikel. Själv har jag inget med varken polis eller ägaren at göra.
Tänkte om någonstans kan det väll vara här som någon skulle vilja hjälpa djuren 

www.expressen.se/kvallsposten/-myndigheter-chockades-hade-800-djur-i-lokalen/

5390
4130
Tropfrog:
Jag tror inte att de omplacerar till privatpersoner. Några djur går nog till djurparker, men stora flertalet blir sannolikt avlivade.

MVH
Magnus

Medlem i SHF
28
4
Poffen:
Borde man inte kunna höra av sig och kolla vad det är för djur och se om man på något sätt kan hjälpa till eller få specialtillstånd för detta ändamål?

67
25
marann13:
Tropfrog skrev:
Jag tror inte att de omplacerar till privatpersoner. Några djur går nog till djurparker, men stora flertalet blir sannolikt avlivade.

MVH
Magnus

Poffen skrev:
Borde man inte kunna höra av sig och kolla vad det är för djur och se om man på något sätt kan hjälpa till eller få specialtillstånd för detta ändamål?

själv har jag kompisar och andra som har tagit hand om reptiler och exotiska djur som polisen beslagtagit/hittat 

478
592
Rottenroth:

marann13 skrev:

själv har jag kompisar och andra som har tagit hand om reptiler och exotiska djur som polisen beslagtagit/hittat 

När det gäller illegalt inhandlade och smugglade djur så omplaceras det inte till privatpersoner.

Beslagtas djur för att tillstånd saknas men djuren är legala t,ex så är det en annan sak mig veterligen, någon som kan rätta om jag har fel?

283
366
Cartaq:
Varit i kontakt med handläggaren M.U. som behandlar detta ärendet. Privatpersoner är inte aktuellt i dagläget och det är mycket jobb kvar innan de är framme i läget där djurparkerna ens blir tillfrågade, om de ens blir tillfrågade.

5390
4130
Tropfrog:
Det vore spämnnande och förstå hur de förvarar och sköter djuren under utredningens gång. 800 djur känns ju som att de behöver både mycket utrymme och personal för att att ta hand om på ett tillfredställande sätt.

MVH
Magnus

478
592
Rottenroth:
När de beslagtog Östra Göinge bons samling för ett par år sedan så sattes dem i en lokal med ett fåtal terrarier, många djur avlivades och en del togs över av ett närliggande tropikarie.

Men jag tror i regel att dem inte är utbildade i hållning av djur i denna kategori utan det är mycket som avlivas så vidare tropikarier inte vill ta alla djur vilket de flesta inte vill eller kan.

129
114
kekke:
www.sydsvenskan.se/2018-03-26/hade-600-sallsynta-geckoodlor-misstankta-kopplingar-till-kriminella-ligor
En del bilder. Fy fan för alla dessa idioter!

Mer info och öppna bilder 
www.lansstyrelsen.se/skane/sv/nyheter/2018/sidor/beslut-om-omh%C3%A4ndertagna-reptiler-tidigast-torsdag.aspx/

478
592
Rottenroth:

För att tillägga så står det i LST länken såhär : "Men eftersom privatpersoner inte får hålla viltfångade djur i Sverige kan det i sådana fall bara bli aktuellt med placering på en djurpark."

För de som snacka om omplacering till privatpersoner.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild