Nya burkar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Efter mycket velande så bestämde jag att det var dags för nya terrarier, så för två veckor sedan tog jag tag i saken och köpte material och började kapa skivorna.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag hade planerat en hel helg hemma hos farsan och bygga färdigt alla fyra burkarna, jag han nästan färdigt med den första sen vart jag akut matförgiftad efter att ha käkat på den lokala pizzerian 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Så igår var jag ut igen och är nu nästan klar med två terrarier. 
Ska åka till bygghandeln nu och köpa material till de två andra terrarierna. 

283
366
Cartaq:
Följer tråden med spänning, har själv gjort liknande terrarier i formplyfa och alltid lika roligt att se att det går bra för andra! 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Idag har jag hunnit en bra bit, så imorgon blir jag nog hyfsat klar

283
366
Cartaq:
Limmar du ändarna eller hur fäster du allt utan reglarna?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Cartaq skrev:
Limmar du ändarna eller hur fäster du allt utan reglarna?

Förborrar och små skruv, skruvar rätt tätt också. Sen tätar / limmar jag med tec7. 

283
366
Cartaq:
tenebrosa skrev:

Förborrar och små skruv, skruvar rätt tätt också. Sen tätar / limmar jag med tec7. 

Fäster limmet bra på det underlaget? 
hur har du tänkt dig med skjutglaslisterna? dessa är bredare än formplyfan.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Cartaq skrev:

Fäster limmet bra på det underlaget? 
hur har du tänkt dig med skjutglaslisterna? dessa är bredare än formplyfan.

Tec7 sitter något bättre än silikon på formplyfan iaf. Det beror väl på vilka skjutlister man  Använder. Och det är väl bara limma dit dem? 

283
366
Cartaq:
tenebrosa skrev:

Tec7 sitter något bättre än silikon på formplyfan iaf. Det beror väl på vilka skjutlister man  Använder. Och det är väl bara limma dit dem? 

Nu har jag inte mätt mina listers bredd, men låt säg att de är 17mm medan formplyfan är 11-12mm. jag byggde en ram runt öppningen som jag silicnonade fast överskjutande del av listen på, bara ett tips. kolla under mina bilder för mer info.  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild