Mindre ödlor!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

5488
4198
Tropfrog:
Crippa skrev:

Exoterra nano = 20x20x30 cm. Ett av de mindre terrarierna på marknaden!

Jo, jag vet att nano betyder litet. Men att TS syftar på ett visst varumärke hade jag svårt att räkna ut :). 

Mvh
Magnus 

504
396
Crippa:
Tropfrog skrev:

Jo, jag vet att nano betyder litet. Men att TS syftar på ett visst varumärke hade jag svårt att räkna ut :). 

Mvh
Magnus 

Nano för mig är det minsta exoterrat men finns såklart andra märken med dessa mått och så kallade "Nano" burkar!

5488
4198
Tropfrog:
Crippa skrev:

Nano för mig är det minsta exoterrat men finns såklart andra märken med dessa mått och så kallade "Nano" burkar!

Inom akvaristiken kallar man en burk under 40 liter för nano. Vilket applicerat på terrarium skulle innebära att ditt förslag ovan på 30*30*45 skulle vara ett nano. Därav min fråga om definition.

Mvh
Magnus 

87
25
luzsmi:
Crippa skrev:

Ja det blir svårt. Vad är du ute efter för ödla? Geckos?

Ja, jag tänkte exo terras nano terrarium också, men har hellre något större än det. 
Jag tycker att daggeckos är väldigt fina, men är sugen på en ögonfransgecko (Jag vet att de är helt för stora för ett nano terrarium!!)

504
396
Crippa:
luzsmi skrev:

Ja, jag tänkte exo terras nano terrarium också, men har hellre något större än det. 
Jag tycker att daggeckos är väldigt fina, men är sugen på en ögonfransgecko (Jag vet att de är helt för stora för ett nano terrarium!!)

Om du får plats med ett 60x45x90 så kan jag tipsa om Leachianus, Riktigt fina geckos och stora men de kostar lite mer ;)

87
25
luzsmi:
Crippa skrev:

Om du får plats med ett 60x45x90 så kan jag tipsa om Leachianus, Riktigt fina geckos och stora men de kostar lite mer ;)

Ja, jag har sett några bilder på dom. De har väldigt fin färg! :)

87
25
luzsmi:
anders skrev:
Både ögonfransgeckos samt daggeckos är bra val. Nedan kommer lite andra tips på vad som kan vara kul.

Marklevande:
Hjälmgeckos (Tarentola chazilae)
Vipergeckos (Hemidactylus imbricatus)
Nephrurus spp.

Trädlevande:
Grön anolis (Anolis carolinensis)
Brun anolis (Anolis sagrei)
Sexbandsödla (Takydromus sexlineatus)

Vet du någon kanske lite större ödla som får plats i en 50x30x30? (LxBxH)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
luzsmi skrev:

Vet du någon kanske lite större ödla som får plats i en 50x30x30? (LxBxH)

Du kan max ha en ödla på 15 cm (inklusive svans) i ett terrarie med måttet 50x30x30. 
Personligen hade jag nog tänkt om lite, och antingen skaffat ett större terrarium eller något annat djur istället, t.ex. någon insekt.

87
25
luzsmi:
anders skrev:

Du kan max ha en ödla på 15 cm (inklusive svans) i ett terrarie med måttet 50x30x30. 
Personligen hade jag nog tänkt om lite, och antingen skaffat ett större terrarium eller något annat djur istället, t.ex. någon insekt.

Okej! Jag har större terrarien men funderade på vad jag skulle kunna ha i den. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild